Rondje langs de velden…

Geweldige voetbal omstandigheden afgelopen zaterdag! Hoewel ’s morgens wel koud en met eerst bevroren ondergrond. De meeste teams kwamen in actie. Hier de WhatsApp verslagjes van afgelopen zaterdag 5 maart 2022:

JO07-1
Zaterdag 5 maart mocht de JO-7 thuis spelen er stonden 3 wedstrijden op de planning.
Met nog een laagje ijs op het veld begonnen de dames en heren enthousiast aan de eerste wedstrijd tegen DFC-2 er waren een aantal mooie kansen en er is goed samen gespeeld eindstand 2-0 voor DFC-2
Direct door naar DFC-1 ook hier weer vol enthousiasme er voor er werd wat gewisseld en iedereen kwam aan de bal eindstand 2-0 voor DFC-1
De laatste werd gespeeld tegen Beetgum ook weer een super leuke wedstrijd mooie kansen en goed samen gespeeld eindstand 1-0 voor Beetgum
Iedereen heeft het weer hartstikke goed gedaan! Tot volgende week.

JO09-1
Wat een wedstrijd vandaag tegen ONS Sneek! Met volle moed gingen de jongens en dame de wedstrijd in!waardoor we in de eerste minuten volop kansen creëerden, maar helaas wij de bal er maar niet in.. jongens van Sneek stonden ook goed op hun plaats. Door een beetje slordigheid konden Sneek ertussendoor komen en 2x scoren in de eerste helft. Na de limonade gingen we er weer vol tegenaan en met resultaat in de laatste minuten van de wedstrijd. Jilles met een mooie loopactie kon hij hem erin prikken 1-2. En dan Handsbal van Sneek op zo’n 15 meter vanaf het doel. Stond Jurre Louwsma achter de bal om te schieten. En wat een schot op doel in één streep in de kruising wat een doelpunt Fantastisch! Kort daarna weer Jurre Louwsma schot in de lange hoek doelpunt! Eindstand 3-4 heeeel goed gevoetbald allemaal!!

JO11-2 (Arumer team)
Afgelopen zaterdag speelden we thuis tegen Oeverzwaluwen. Door een paar afmeldingen, deed Sygrid ook even mee. Zij traint, net als een aantal anderen meiden eerst alleen nog mee, maar kon dus nu even aan een echte wedstrijd ‘proeven’.
Het geluk was de eerste helft niet op onze hand. Oeverzwaluwen was wel iets beter, maar onze kansen konden het net moeilijk vinden. Daarbij nog een paar ongelukkige ballen achterin, waardoor we met de rust 0-3 achter stonden. De tweede helft ging een stuk beter. We kregen opnieuw de kansen. Uit een hoekschop wist Bram in 1x te scoren. Mooie goal, want zo maak je ze niet zo vaak in je voetbalcarrière. Maar ook Oeverzwaluwen pikte nog hun goaltjes mee. Hylke wist de 2-5 te maken en Sygrid deed wat het leukst is bij je eerste wedstrijd,scoren! 3-5. Helaas was de tijd te kort om de stand gelijk te trekken, maar gezien de tweede helft hebben we er nog een leuke wedstrijd van gemaakt.
Volgende week spelen we de topper uit tegen koploper Bakhuizen. Zij staan 1 punt boven ons. Groet, Anno

JO11-1 (Achlumer team)
Zaterdag 5 maart, koud weertje met een mooi zonnetje. Vandaag Fc Harlingen in Achlum op de koffie. Er werd prachtig gevoetbald en weer met publiek zoals het hoort. De mannen en dame van stormvogels waren goed bezig er werd goed overgespeeld en samen gewerkt en aanvallen werden op tijd geblokt. Dit resulteerde de eerste helft in 4-0 voor sprong op de tegenpartij met zelfs een doelpunt van Senne, dat geeft vast motivatie. In de pauze gaf het team al groots aan de 0 te willen handhaven, dat zijn gedurfde uitspraken. Als dit dan lukt en het uiteindelijk 7 – 0 wordt voor Stormvogels is dat geweldig. Op naar de volgende wedstrijd. Groet Tijmen en Joris

JO13-1
Na de smadelijke 7-1 nederlaag van alweer een paar weken terug, was het tijd voor revanche!
Het “slachtoffer “ moest Wykels Hallum worden.
Het werd uiteindelijk een 2-0 overwinning. Een stand die bij de rust al bereikt was.
Twee prima goals van Jelmer. Er werd nu in ieder geval weer strijd geleverd!
Onder aanvoering van veldheer Jan Bouke, foutloos, werd er amper verdedigend wat weggegeven. Klasse.
Aanvallend waren we, mede door de gebroeders, weer wat sterker. Kortom, er schijnt weer licht aan de horizon. Volgende week St. Jabik.

JO14-1
Was vrij!

JO17-1
Won met 5-0 in Dokkum, verslagje volgt!

JO19-1
Speelde tegen de koploper Urk. Het verloor na een prima wedstrijd met 3-1 met een sneu einde…verslagje volgt!

O23
Was vrij!

It Twadde
Speelde aardig tegen het sterke Bolsward. Lang zag het er naar uit dat It Twadde een punt pakte. Echter 5 minuten voor tijd moest het toch nog een tegentreffer incasseren. Eindstand 1-2