Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 12 maart speelden de pupillenteams (JO07-1, JO09-1, JO11-1 en JO11-2) hun laatste wedstrijd in de 3e fase competitie. Voor de overige teams stonden er ook allemaal wedstrijden ingepland, helaas kon er door o.a. corona een aantal wedstrijden niet worden gespeeld. zo waren de JO17-1, O23 en It Twadde vrij! Van de teams die wel speelden hier weer de WhatsApp verslagjes!

JO07-1
De JO07-1 onderleiding van invalleider Eize Douna speelde in Beetgum twee wedstrijdjes. Het team verloor beide wedstrijdjes maar er werd wel gescoord door Jort Koopmans en Jildert Douna. En dat voelde al als een overwinning.

JO09-1
Op naar v.v. Akkrum en om 9 uur werd er afgetrapt. Nog nooit tegen deze club gevoetbald dus spannend hoe deze wedstrijd zal verlopen. Binnen 1 min. op achterstand door een slordigheidje achterin maar niet veel later maakte Jurre Louwsma de 1-1 door een hard afstandsschot. Vele kansen gehad voor Arum om te scoren maar de bal wou er niet in. Akkrum slaagde daar beter in en stond na 40 min. voetballen het scorebord op 1-8 voor Akkrum, helaas. Op naar de volgende 😉

JO11-2
Bakhuizen-Arum
Zaterdag speelden we de laatste wedstrijd in deze ‘fase’, uit tegen Bakhuizen. Bakhuizen stond bovenaan, dus we moesten aan de bak. De eerste helft ging best goed, we kwamen met 1-0 voor, doordat Redmar een diepe bal beheerst binnen tikte. Maar Bakhuizen had veel schotkracht en speelde goed over. Gelegenheidskeeper Bram wist dan ook veel ballen tegen te houden. Maar de druk werd groter en uiteindelijk gingen we met 2-1 achter de rust in. Voor de tweede helft ging Jelle op keep, zodat ook Bram even kon ballen en vaste doelman Roan even een hele wedstrijd kon voetballen. Bakhuizen zette door en kwam uiteindelijk met 8-1 voor. Maar we bleven moed houden, want we hadden wel het idee dat we nog een goaltje mee konden pikken. En dit was ook zo, Redmar (8-2) herhaalde zijn kunstje nog een keer en ook Siard (8-3) wist wel raad met een diepe bal. Hylke pikte deze wedstrijd zijn goaltje mee. Uiteindelijk verloren we met 9-4. We zijn als vierde geëindigd deze fase, doordat Bolsward en Oeverzwaluwen beiden hadden gewonnen en ons voorbij zijn gegaan.
Volgende week zijn we vrij en daarna begint de laatste fase tot aan de zomer. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Groet, Anno

JO11-1
In Oosterlittens won de JO11-1, het Achlumer team, in een zeer spannende wedstrijd met 3-2! verslagje volgt!

JO13-1
De Arum/Stormvogels JO13 speelde uit tegen st. Jacob en verloor met 7-0. Volgende coach was het een niet al te beste wedstrijd. volgende week weer nieuwe kansen!

JO14-1
De JO14 speelde de uitwedstrijd tegen V.V. Heerenveen onder prima omstandigheden. De twee ploegen waren in het begin goed aan elkaar gewaagd het spel golfde over en weer, na een prima aanval lekker combinatievoetbal kwamen we 1-0 voor daarna kregen we nog een paar grote kansen op de paal en net voorlangs. En als je zelf de kansen niet gemaakt krijg je ze om de oren al snel kwam Heerenveen op 1-1 en vlak voor rust zelfs op 2-1 Dat was de rust stand dan ook.Na rust kwamen we goed uit de kleedkamer en maakten al snel de 2-2 vanaf dat moment hadden we het betere spel en kwamen al snel op 2-3 en niet veel later op 2-4 met goed voetbal.Dus de 3 punten gingen weer mee naar Arum/Achlum.

JO19-1
Een teleurstellende wedstrijd.
Met een zeer gehavend team (6 spelers ontbraken) aangevuld met JO17 en O23 spelers, moesten wij het opnemen tegen Makkum JO-19 -1.
De hekkensluiter in de competitie.
Maar een “makkie” werd het bepaalt niet.
Arum kwam totaal niet in de wedstrijd.
En met de rust keken wij tegen een 2 -0 achterstand aan.
Na de thee (limonade) kwamen wij prima, al snel op 2-1 door een intikker van Kevin uit een corner van Rinnert. Vol overtuiging gingen wij op zoek naar de 2-2, maar helaas….verder dan 2-1 kwam het niet….
Dank voor alle “inval spelers”!…en in het bijzonder Thomas (JO17), die prima speelde en eigenlijk stiekum de beste aan Arum kant was.

14 maart 2022