Rondje langs de velden…

Op zaterdag 19 maart waren de pupillenteams vrij maar verder kwamen de meeste teams in actie. Alleen de tegenstander van de O23 belde af. De Dames kwamen vrijdag voor het eerst in actie, zie elders op deze site voor het verslag. U vind hieronder al een aantal WhatsApp verslagjes

JO13-1
Arum/Stormvogels JO13 – Berlikum JO13 5-2 (2-2)
Dit is het enige en juiste antwoord!!!
Ondanks de afwezigheid van Jitse, Nynke en Daley, maar gelukkig wel met de niet helemaal fitte Rudmer, werd er op de enige juiste manier door de ploeg geantwoord na de dramatische wedstrijd van vorige week.
Vanaf de eerste seconde werd er gevochten voor elke meter.
Desondanks kwamen we toch nog met 0-1 achter, maar daarna namen we het initiatief. De eerste helft ging het nog redelijk gelijk op, maar de tweede helft gingen we “erop en erover “!
Met prima goals en een uitstekende instelling werd Berlikum met een 5-2 nederlaag naar huis gestuurd.
Prima goals van Jelmer (2x), Rein willen (1x), Dion (1x) en Rudmer (1x).
Zonder iemand tekort te doen, iedereen speelde top, toch een compliment voor de verdediging. Tim, JB, Sander, Frans,Semmie en Sem speelde met name de tweede helft super!
En een ijzersterk middenveld, Dion, Jurre en Harmen, en drie topspitsen, Rudmer, RW en Jelmer, kom je uit op zo’n uitslag. Klasse mannen💪🏾
Volgende week FVC.

JO14-1
JO14 speelde een thuiswedstrijd in Achlum tegen SVM onder prima omstandigheden. Rimmer deed deze keer niet mee hij was uitgeleend aan de JO17.We begonnen de wedstrijd prima met goed voetbal en kwamen ook 1-0 voor daarna golfde het spel over en weer met leuk voetbal van beide kanten met kansen over en weer, SVM kwam al snel terug na 1-1 en net voor rust 1-2. Na rust werd het een openwedstrijd met veel doelpunten 2-2 , 2-3 , 2-4 , 3-4 , 3-5 , 4-5 En dat was de einduitslag. Kort om een mooie wedstrijd om te zien. op na de volgende wedstrijd.

JO17-1
Moest afgelopen zaterdag helemaal naar Drogeham. Alwaar het speelde tegen een combiteam van de JO17 en de JO19. De JO19 had Drogeham uit de competitie moeten halen. En een aantal spelers bij de JO17 moeten stallen. En daardoor kwam de JO17 er vooral fysiek niet aan te pas. En voetballen op het B-veld was eigenlijk ook bijna onmogelijk. Een knollenveld. Bij rust was het 3-0 voor Drogeham en de einduitslag was iets geflatteerd 5-1. Want we hadden iets meer kansen met name in de tweede helft moeten benutten.

JO19-1
Het was mooi weer…het was wel vroeg…Tieme was ziek…Sjouke kwam op de trekker met een pak Yoki…..Marwin was er wel, maar kon niet mee doen…..Arik stopte een penalty…..Hylke schoot hem in de kruising….en we hadden dik verloren.
Tot de volgende keer maar weer.

It Twadde
Won eindelijk weer eens een wedstrijd. WPB werd met 2-1 verslagen. Verslagje volgt!

20 maart 2022