Arum wint in Hielpen

Afgelopen zaterdag mocht Arum weer eens afreizen naar het mooie Hielpen met het net zo mooie voetbalcomplex (wel een slecht veld). Verder waren alle ingrediënten voor een goede middag voor Arum aanwezig, mooi weer en een tegenstander waar Arum gezien de ranglijst van zou moeten winnen.

Op het veld was eerst niet te zien welke ploeg hoger op de ranglijst stond. Hielpen kreeg de eerste kans, alleen werd deze op de paal gekopt. Hierna gebeurde er lange tijd weinig en werden vooral ballen naar voren geschoten door beide ploegen. Arum had wel een optisch overwicht na 20 minuten spelen, maar dat leverde vooral speldenprikjes op uit corners en vrije trappen. Het duurde tot de 40e minuut dat Arum de eerste echt grote kans kreeg, die was meteen raak. Uit een ingooi liep de laatste man van Hielpen onder de bal door en kon Jorrit na een goede actie raakschieten.

Na de rust hetzelfde spelbeeld, Arum leek de betere ploeg zonder echt goed te spelen en grote kansen te creëren. En omdat Hielpen ook niet bij machte was het Arum echt moeilijk te maken leek het duel een beetje dood te bloeden, maar niets was minder waar. In de 80e minuut was het Wessel (ik citeer alinea 6 regel 4 uit het verslag van Hielpen van de heenwedstrijd: ‘Die maakt die nooit weer’) die wederom in een wedstrijd tegen Hielpen een prachtige omhaal wist te scoren (Er schijnt beeldmateriaal te zijn). De wedstrijd was nu wel gespeeld en Arum wist een toch wel verdiende overwinning bij te schrijven en staat op een keurige 5e plek.

Mooie punten weer voor Arum dat serieus lijkt mee te doen om de plaatsen die recht geven op nacompetitie. Aanstaande zaterdag neemt Arum het thuis op tegen Heerenveen met na afloop van de wedstrijd draaiend rad, dus komt allen! De aftrap van de wedstrijd is om 14.45.

28 maart 2022