Rondje langs de velden…

Het was prachtig voetbalweer afgelopen zaterdag 26 maart. Maar helaas kwamen niet alle teams in actie. De JO14-1 was vrij, It Twadde en de O23 kwamen door corona en blessures niet in actie en zaterdagmorgenvroeg belde de tegenstander van JO19 nog af. Van de teams die wel in actie kwamen gingen de JO13-1 met 7-1 ten onder in Leeuwarden bij F.V.C. Volgens invalcoach Lolke Bosch een terechte nederlaag; “Zij waren veel beter”. Ook de JO11-1 ging thuis, in Achlum, kopje onder tegen het sterke Sneek Wit Zwart. En afgelopen vrijdag kwam de 35+ in actie bij L.S.C. te Sneek. Speler/coach Anno van der Veen was niet ontevreden. LSC was te goed, ook tegen Foarut werd verloren. Maar tegen Tzum en Harlingen konden punten worden gepakt. Volgende 35+ ronde is overigens op 8 april i.p.v. 1 april.
Van de overige wedstrijden, de pupillenteams, hier korte verslagjes van de eerste ronde van de zogenaamde vierde fase:

JO07-1
1e wedstriid mei 10-2 ferlen, mei in super moaie lange afstandsgoal fan Jildert (fanut it eigen goal).
2de wedstriid is it 7-0 wurden en de 3de wedstriid 9-0.
Lutske en ik (Jildou) ha ús best dien de bal der yn te razen, mar de tsjinstanders wiene jammer genoch te sterk (en ald..).
Ik liew dat se it wol leuk hân ha! Nije wike mar wer foar de winst 💪🏻
En dan speelt de JO07-1 in Arum!

JO09-1
Uitwedstrijd tegen LSC 1890 (te Sneek). Wat een leuke pot om naar te kijken! Met een 9-3 winst voor Arum konden we de 3 punten meenemen naar huis. Na alle nederlagen van afgelopen weken is dit weer even een opkikker om uit te kijken naar de volgende thuis wedstrijd tegen SC Bolsward. Doelpunten makers waren, 2x Benja Reinsma, 2x Jurre Dijkstra, 2x Jilles Hijlkema,2x Jurre Louwsma en Jeen Nadema.

JO11-2
Nieuwe ronde nieuwe kansen. De 4-de fase is gestart. We hebben nu een groep van 17 jongens en meisjes. Toch net te weinig om 2 volledige teams van te maken. Vandaar de keuze gemaakt om dit seizoen met 1 team uit te voetballen en om de beurt een nieuw lid/leden mee te laten doen. Het was de beurt aan Jeline, die afgelopen zaterdag voor het eerst een keer meedeed. We begonnen goed. Na de eerste corner, wist Siard 1-0 op het scorebord te zetten. Alleen duurde dit helaas niet lang en kwam Scharnegouten snel lang zij, 1-1. Ze kregen de smaak te pakken en bij ons ontbrak het even aan doorzettingsvermogen. Zo stond het al snel 1-3, maar na de time-out waren we er weer. Redmar kreeg de bal voor de voeten en bedacht zich geen moment. Met een geweldig afstandsschot wist hij de goal te vinden, 2-3. Een mooie opsteker! In de pauze even een heerlijke beker limonade en we konden de strijd weer aan. De tweede helft waren we mooi aan elkaar gewaagd, maar het was Scharnegoutum die het net (jammer genoeg) als eerste wist te vinden, 2-4. Toch in de laatste minuten pikte Hylke zijn goaltje ook nog even mee, zodat de eindstand 3-4 werd. Een leuke wedstrijd, waar we mooi aan elkaar waren gewaagd.
Groet, Anno

28 maart 2022