Dames winnen competitieronde in eigen huis!

Afgelopen vrijdag waren de dames van de 7e klasse-15 te bewonderen in Arum. Vrijdag 1 april, de velden wit van de sneeuw, het was dan ook twijfelachtig of er gespeeld kon worden. In de middag werd het (kunst)gras weer zichtbaar, ja hoor – it giet oan!
Volgens een aangepast speelschema werden de wedstrijden deels hoofdveld en kunstgrasveld onder begeleiding van onze club scheidsrechters Folkert, Kevin en Pieter gespeeld.

De eerste aftrap voor ons dames team was om 19 uur en wel tegen Oosterlittens V2, het team wat in de eerste speelronde te sterk bleek en toen met 1-0 eindstand 3 punten bijschreef. Het was ook nu weer een spannende gelijkwaardige wedstrijd, het bleef lang 0-0 door goed keepers werk van Baukje maar ook zeker door de goalie van Oosterlittens met een paar goede reddingen. Uiteindelijk bracht een ongelukkig eigen doelpunt van Oosterlittens de eindstand op 0-1 in het voordeel van Arumer dames. Voor de tweede wedstrijd had het Harlingen dames team de mouwen opgestroopt om het Arum eens even lastig te maken. Verdedigend, met Inez, Dianne en Marije had Arum de wedstrijd onder controle. Lang bleef het dan ook 0-0, uiteindelijk deed Anne met een gericht schot het net trillen. Eindstand 1-0, maar ook een compliment aan de Harlinger dames voor de geboden tegenstand. De een na laatste wedstrijd werd gespeeld op het hoofdveld tegen Oosterlittens V1. Met een ondergaande zon werd het al snel schemerig. Toch was de wedstrijd goed te volgen. Vanaf de zijkanten werd de aanval opgezet door Anke en Tjallie, waar vanuit Ilona en Emmy wisten te scoren. Eindstand 0-2. De laatste wedstrijd was tegen Tzummarum, een beginnend voetbal team waar enthousiasme aanwezig is. Tzummarum heeft de stijgende lijn te pakken en had al een aantal keer gelijk gespeeld. Maar de Arumer dames bleken ‘een maatje te groot’. Door mooi positiespel werd de eindstand uiteindelijk 6-0, doelpunten makers; Linda, Anne (3), Ilona en Tjallie.
Een geslaagde voetbalavond, waar de Arumer dames alle wedstrijden wisten te winnen en daarmee 12 pnt bijschreven punten totaal wat resulteerde in een gedeeltelijk 1e plaats in de poule.

Volgende ronde is 22 april en dan is Tzummarum de organiserende vereniging.

4 april 2022