Arum boekt belangrijke zege op Bakhuizen

Om mee te blijven doen voor de plekken die recht geven op nacompetitie moest Arum zaterdag winnen in Bakhuizen. Dat gebeurde, maar makkelijk ging het niet.

Het eerste kwartier was Bakhuizen de betere ploeg, kreeg het ook een paar kansjes, alleen wisten ze niet te scoren. Uit de eerste de beste tegenaanval was het voor Arum wel raak. Na een goede actie van BT hoefde Dani alleen maar met zijn hoofd tegen de bal te lopen. Dit was een mooie opsteker voor Arum en de wedstrijd was vanaf nu ook wat meer in evenwicht. Wel was het Bakhuizen dat even later na een klein misverstand en goed doorzetten van de spits verdiend op 1-1 kwam. Arum had nu wat meer de bal en dacht ook een penalty te krijgen. De keeper van Bakhuizen was veel te laat en haalde Jeroen neer. Iedereen (zelfs Bakhuizen) dacht aan een penalty behalve de scheidsrechter, die gaf een doeltrap. Toch ging Arum met een 1-3 voorsprong de rust in. Dani wist één op één met de keeper te scoren en Kevin kopte raak uit een corner van Dani. Tussendoor mistte de spits van Bakhuizen nog oog in oog met Jesse, maar hij wipte de bal naast.

Na de rust had Arum wind tegen. Nu hoeft dat niet erg te zijn, maar het eerste kwartier begon het veel harder te waaien en te hagelen. Het waaide zo hard dat een doeltrap van Jesse weer bijna terug de goal in waaide. Jesse kopte de bal voor de zekerheid uit de goal weg, alleen kreeg Arum hierdoor wel een indirecte vrije trap tegen die later door Kevin van de lijn werd gehaald. Voor de rest kwam Arum de storm goed door, maar toen die net was gaan liggen veranderde Lammert een lange bal van richting en viel zo in het doel. Vanaf nu was het vooral tegenhouden voor Arum, wat best goed ging en zelf loerde op de tegenaanval. Beide teams kregen nog één grote kans. Rinnert die goed inviel, had zijn debuut in het eerste nog mooier kunnen maken met een doelpunt, maar zijn schot ging voorlangs. En de spits van Bakhuizen raakte de bal vrij voor Jesse verkeerd en de bal stuiterde naast.

Een hele belangrijke overwinning voor Arum dat Bakhuizen nu wel kwijt lijkt te zijn en omhoog kan kijken. De eerstvolgende wedstrijd van Arum is op 23 april thuis tegen hekkensluiter WWS, omdat zaterdag a.s. geen wedstrijd staat ingepland. Aanvang is dan 14.45.
11 april 2022