Derde ronde 35+ en Dames

Afgelopen vrijdagavond 22 april speelden de 35+ in Harlingen en de Dames in Tzummarum de derde competitieronde. De 35+ heeft de stijgende lijn te pakken. En bij de Dames blijft het heel spannend. Hier de verslagen:

De 35+ boekt progressie!
We durven weer wat te vertellen…. Nog geen winstpunten, maar we houden moed. De eerste 3 punten zijn wel binnen, omdat Tzum niet kon spelen, die wedstrijd met 1-0 gewonnen😉. Verder waren het kleine nederlagen. Tegen LSC was het een 1-0 nederlaag, Tegen Harlingen een 3-2 verlies, onnodig na een 2-0 voorsprong en de 3-2 ook nog een eigen goal🙈. Soms zit het mee, soms……
De laatste pot tegen Foarut werd 2-1. De wereldse vrije trap van Nico kon het tij niet keren. Op naar 13 mei, in de Arumer Arena!!

Dames
Afgelopen vrijdag was ons damesteam te gast in Tzummarum, hier werd de 3e competitieronde gespeeld. Ook Tzummarum had een aangepast speelschema samengesteld, zodat alle wedstrijden op het hoofdveld konden plaats vinden. Met een volledige selectie was ons dames team er klaar voor, de eerste wedstrijd was Tzummarum de tegenstander. Dianne was de speelster die uiteindelijk het net deed trillen, geweldig! Wetende dat dit Dianne haar eerste competitie doelpunt is van dit seizoen en die dan ook nog eens 3 punten opleverde, eindstand 1-0. Oosterlittens V1 was de volgende tegenstander, met doelpunten van Emmy, Ilona en Anne (2) werd deze met 0-4 gewonnen. Na wederom korte pauze, stond mede koploper Oosterlittens V2 klaar voor hun eerste wedstrijd van deze avond. Spannend was ’t, uiteindelijk bleef de wedstrijd doelpuntloos, 0-0. Vervolgens tijd om even bij te komen van de geleverde inspanningen, was Harlingen V2 de laatste tegenstander van deze avond. Harlingen gedreven om Arumer dames het eens even lastig te maken, wat de voorgaande twee competitie niet lukte gebeurde nu wel. Harlingen wist te scoren, waar Arumer dames dit niet voor elkaar kregen, eindstand 1-0. Reactie speelster/ coach Harlingen Marit; “eindelijk”! Waar je speelt om te winnen, is verliezen altijd teleurstellend maar werden de felicitaties uitgedeeld. Het blijft spannend in de ranglijst. Oosterlittens V2 gaat aan kop, Arumer dames met 3 pnt minder.. knappe 2e plek! Met nog twee competitie ronden te gaan….

25 april 2022