Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 23 april was er weer een afgeladen programma. Helaas speelde It Twadde niet. De tegenstander heeft zich alsnog teruggetrokken uit de competitie. En de wedstrijd JO19 is verplaatst. De WhatsApp verslagjes vindt u hier weer:

JO07-1
De jongste jeugd speelden in Tzum tegen Tzum 1 en 2 en Leovardia. Tegen Tzum werd een keer gewonnen 1-0 en een keer 2-2 gespeld. Tegen het sterke Leovardia werd met 6-0 verloren. Maar de jongens en meiden gaan per week vooruit.

JO09-1
Thuiswedstrijd tegen het sterkte team Sneek wit zwart. Wat een inzet hebben de jongens en dame geleverd!! Maar helaas verloren met 11 tegen 1. Op naar de volgende 💪🏽

JO11-2
Afgelopen zaterdag de uitwedstrijd tegen Harlingen. Frisse wind, zonnetje erbij, heerlijk voetbal dagje. We begonnen niet scherp, wat te afwachtend en stonden daardoor snel op achterstand. Het was zomaar 4-0 voor Harlingen. Na iedereen in de time-out even wakker geschut te hebben, nam Bram de ploeg even goed op sleeptouw. Hij scoorde vlot 2x achter elkaar, waardoor de stemming er weer goed in kwam. Maar Harlingen bleef ook aanvallen en kwamen op weer op 5-3. Gelukkig kregen wij ook leuke kansen, maar konden het net niet vinden. Vanuit een hoekschop was Siard de lachende derde en scoorde, nadat de bal eerst twee spelers voorbij ging, 5-3. Na de rust as het toch Harlingen die verder ging met scoren, we kregen ondanks kansen de bal niet meer in de goal. Uiteindelijk werd het 11-3.

JO11-1
Zaterdag 23 april Oosterlittens bij ons in Achlum. Oosterlittens heeft ons al eerder lastige wedstrijden bezorgd. De eerste helft hadden we, met de wind wel enig voordeel maar hier werd helaas te weinig gebruik van gemaakt we gingen de rust in met 2-0 . De tweede helft de kop in de wind voor ons en de tegenpartij weet vaak van afstand te schieten en weet hier uit ook te scoren. Hoeveel er van de tegenpartij tegen de lat of net over gingen of vakkundig door de keeper zijn weggewerkt weet ik niet maar het was spannend en ging vaak net goed. Voor ons helaas weet de tegenpartij net voor einde wedstrijd nogmaals te scoren en wordt het 2-2. En mogen we eigenlijk niet klagen. Een prachtige partij met mooi en sportief voetbal. Groet Tijmen en Joris.

JO13-1
Arum/Stormvogels jo13 – Leovardia jo13 3-3.
Het blijft altijd leuk tegen Luwwarders te spelen!!
Er gebeurt altijd wat, en meestal niet positief.
Onder leiding van de uitstekende scheidsrechter Jaap van Dijk, werd het spannende pot, met een 3-3 uitslag.
Door allerlei redenen wil het allemaal wat minder. We hadden bij rust met zeker 6-1 voor moeten staan, maar hij wil er de laatste tijd maar moeilijk “in”. De eerste goal was wel een hele mooie. Perfect binnen geschoten door Dion. Daarna een strafschop tegen, Rein Willem de 2-1. Rust.
Tweede helft wat minder kansen, maar nog steeds voldoende mogelijkheden. Twee uitvallen van Leovardia, en ineens stonden we 3-2 achter 😓
Gelukkig maakte Jelmer op de valreep nog 3-3, dus beiden een punt in een beetje een chaotische wedstrijd.

JO14-1
Uit tegen CVVO …Vorige keer hadden we verloren.. dus we hadden nog wat goed te maken! Na 10 min. voetbal kwamen we op een 0 – 1 voorsprong. Lemmer was lekker aan het over passen alleen het afronden kwam er niet van. Daar in tegen maakte Harmen met een mooi assist van Andrys de 0 – 2 Bam! Na de pauze kregen we penalty tegen Stian maakte hem nog even wat groter dan die al is, en de tegenstander schoot hem vervolgens op de paal!
Wij hadden nog een mooie kans alleen tja die ging mis! Harm kwam nogmaals in actie en ja hoor 0 – 3! Iedereen heeft vandaag hard gewerkt en een wel verdiende overwinning 💪

JO17-1
Het is bijna niet te geloven als je er niet bij bent geweest. Bij rust stonden onze jongens 3-2 achter. Halverwege de tweede helft stond het 5-3 voor Arumer/Kimswerder jongens. Maar daarna kwam Wykels/Hallum ook weer terug in de wedstrijd. En het werd weer spannend. Uiteindelijk was de overwinning voor onze jongens. En stond er een 7-6 op het scorebord.

O23
De O23 speelde thuis tegen de kampioenskandidaat V.E.V.’67 uit Leek. De O23 mistte haar aanvallers wegens ziekte en blessures. Toch deden we goed mee. Maar in de tweede helft vielen we weer wat terug. In met name tempo en zuiverheid passes. Even leek de O23 toch een puntje te pakken. Maar helaas, het werd overigens wel terecht 1-0 voor de Leekster jonge mannen. In de slotfase liepen ze nog uit naar 3-0.

25 april 2022