Derby eindigt in brilstand!

Zoals op het Instagram account van Arum 1 stond te lezen: “Na een intense wedstrijd is de brilstand op het scorebord blijven staan”. “Intens” is misschien wel het juiste woord voor de omschrijving van de derby die zich afgelopen zaterdag in Witmarsum tussen Arum en Mulier afspeelde.
Het was zeker “kwalitatief” geen hoogstaande wedstrijd. Om nog maar een reactie van een supporter weer te geven. Het “kwaliteitsverschil” van 20 punten in de stand was zaterdag op het veld niet altijd te zien. Dit had ook te maken met de nodige afwezigen bij Arum. Jacob en Jort weekend weg. Jeroen heeft het geprobeerd in de warming up, maar kon niet spelen en BT viel na een goed kwartier al uit.
“Maar je moet roeien met de riemen die je hebt”. Zoals weer een andere supporter opmerkte. Wat ook niet meehielp was een leidsman die deze “derby in zijn emotie” niet aanvoelde en dan krijg je vele momenten in een wedstrijd waar het niet meer om voetbal gaat in essentie. “Het was bij tijd en wijlen meer vrij worstelen” grapte een andere supporter. Volgens een oud-v.v. Arum speler “was Mulier voor de rust en Arum duidelijk na de rust de bovenliggende partij en we hadden misschien wel een strafschop moeten krijgen….”
Dat we hier overigens allemaal opmerkingen van supporters citeren geeft juist aan wat verreweg het positieve  was op deze middag/avond, het grote aantal supporter dat op deze wedstrijd was afgekomen. En dan met name de Arum/Stormvogels supporters. “Der bin hjir mear Arumers en Achlumers dan Wytmarsumers”.
En dat gevoel was er ook bij “de derde helft”…
“Prachtig dat het zo leeft” was de laatste conclusie.

En wat ook positief is, is een prachtige fotoreportage die valt zien op de facebook pagina van Willem Rienk Miedema, onze Arum 1 huisfotograaf!
Klik hier: voor meer dan 100 kiekjes

2 mei 2022