Rondje langs de velden…

Zaterdag 30 april was een inhaalprogramma, er stonden slechts 2 wedstrijden op papier de JO17-1 en de O23. Hier de korte verslagjes.
Ook komende zaterdag is er weer een inhaalprogramma!

JO17-1
Het team wat na de winterstop een klasse hoger is gaan spelen doet het ook in deze competitie heel goed. Meestal vol op de aanval. En als je na het doelsaldo kijkt na 9 wedstrijden dan is het duidelijk met 34 gescoorde doelpunten dat ze gemiddeld 4 doelpunten scoren per wedstrijd. Aan de andere kant, door het aanvallende spel, krijgt het ook de nodige goesl tegen. 33 tot nu toe. De 5-4 overwinning van afgelopen zaterdag, uit tegen Veenwouden, was daar weer een mooi voorbeeld van.

O23
Als we nu dik aan de kont hadden gekregen tegen titelkandidaat V.E.V.’67 had ik de woordgrap in de titel van dit verslagje kunnen maken: Het leek nergens na! Maar met op papier 7 verdedigers, geen wissels een aanvallen de middenvelder op de goal reisden we afgelopen zaterdag af naar het Groninger Leek, in het Fries: De Like. Het was schade beperkt houden. En daar slaagden we prima in. En wat doe je met veel verdedigers op papier, precies je gaat verdedigen. Voor rust en na rust kregen we 1 treffer tegen. En de grootste kans die we kregen was een kopbal uit een corner van een Leek speler die er bijna in ging. Nee, je kon zelfs als voetbal leek (ik maak hem toch maar) wel zien dat deze wedstrijd niet kon worden gewonnen. Of dat er zelfs nog een punt in leek te zitten.

4 mei 2022