Rondje langs de velden…

Alleen de JO13, It Twadde en de JO14 komen nog in actie de komende weken. Voor alle andere teams was afgelopen zaterdag de laatste wedstrijddag. De JO07, JO14 en It Twadde en de vrijdag 35+ kwamen wegens verschillende reden helaas niet in actie. Hieronder de Whats-app verslagjes:

JO09-1
Thuiswedstrijd tegen VV Makkum. 9 uur werd de bal afgetrapt door Arum. Arum kreeg geen grip in de eerste helft en kreeg maar kleine kansjes om op goal te schieten helaas geen doelpunten voor Arum in de eerste helft. Daarintegen kreeg Makkum betere kansen en gingen we de rust in met 3 doelpunten tegen. 2e helft gingen we wat beter voetballen en kon Jilles er toch nog 1 doelpunt in prikken. Eindstand 1-4 winst voor Makkum. Deze periode zijn we heel goed gegroeid als team en vele wedstrijden gewonnen, klasse💪🏽

JO11-1 (Achlumer team)
28 mei, de afsluitende partij voor mij als coach van jo11-1 en de afsluiter van het seisoen. Op naar Ons Sneek. De spelers hadden er zin in. Al snel weten we op een kleine voorsprong te komen, en roept de tegen partij enkele malen,denk op die nr 9.(Jelke). Echter laat Ons zich niet van de wijs brengen en eenmaal aan onze kant van het veld wordt er door hen vakkundig overgespeeld en weten ze voor rust 2-1 voor te komen. Bij aanvang van de tweede helft weet onze Berend bij de aftrap direct de bal te bemachtigen en speelt enkele spelers vakkundig uit, al is het niks, in 10 seconden weten te scoren. En dan is weer alles mogelijk. Het team weet stand te houden en maakt de voorsprong zelfs nog groter. Maar als Jesse uitvalt door een pijnlijke knie wordt het lastig. Ons blijft tot einde wedstrijd scherp en weet toch voor te komen en als er dan nog een penalty wordt gegeven voor een handsbal wordt het bij het einde van de wedstrijd moeilijk. Als Jelke dan ook nog uit valt is het over. Jesse er toch nog in met de boodschap niet forceren. Uiteindelijk wordt de stand 8-5 voor Ons maar hebben we echt wel wat laten zien in sneek. Nu op naar seisoen met Tijmen als vaste coach en Marco als nieuw coach. Jullie veel succes toegewenst. Groetjes Joris de Jong en wie weet tot laterrr.

JO11-2 (Arumer team)

JO11-2 wint alleen de tweede helft met 3-2!
De laatste wedstrijd van het seizoen.
Deze keer met de vier nieuwe meiden, die vooral alleen nog maar getraind hadden.
Het was wel even wennen dus. Minnertsga kwam op bezoek en speelden goed. Doordat wij allemaal een beetje te afwachtend waren en onze kansjes er niet in gingen stonden we met de rust 8-0 achter. In de rust samen afgesproken, dat ze de tweede niet meer dan 10 goals zouden krijgen. En daar hebbend ons aan gehouden. Jeline scoorde haar eerste goal, Bram ging er vandoor en wist ook het net te vinden en Siard maakte na een lange sprint de laatste goal van dit voetbalseizoen. Daarmee wonnen we de tweede helft met 3-2. Knap gedaan. Eindstand:3-10. Op naar volgend seizoen. Groet, Anno

JO13-1
Sumar jo13 – Arum/Stormvogels jo13 0-2.
De ene week is de andere niet!
Na de dramatische wedstrijd van vorige week, was er een mooie gelegenheid voor revanche. En die kwam er!
Tegen kampioenskandidaat Sumar, ze stonden tweede op één punt van de koploper, werd er perfecte pot gespeeld, met de 0-1 van Jelmer met assist van Jurre, en 0-2 door Harmen, met wederom een assist van Jurre. Met name de goal van Jelmer was van grote schoonheid!
Er waren nogal wat afwezigen, waardoor Sem op doel moest, foutloos, en gelegenheids libero Harmen Zijlstra ons gelukkig kon versterken. Hij en Sander waren de rust zelve, en eveneens foutloos.
Maar daar doe ik de rest tekort mee. Een leuke vermakelijke wedstrijd.
Volgende week Ameland.

JO17-1
Na een pittig potje voetbal met nogal wat meningsverschillen over sportiviteit, buitenspel en penalties, uiteindelijk een 3-3 eindstand en met een mooie 3e plek op de ranglijst sluiten we dit seizoen af.

JO19-1
De zeer gewaarderde Coach Lieuwe maakte er een speciale wedstrijd van afgelopen zaterdag. “We gaan loten op welke positie jullie spelen, in de rust loten wij opnieuw”. Ondanks een compleet andere opstelling werd er nog prima gespeeld. Er werd uiteindelijk nipt met 2-1 verloren tegen Flevo Boys.

O23
De O23 ontliepen de leeftijds genoten van ONT qua kansen nauwelijks. Bij rust was het 2-2. Maar na de rust leek elk schot van ONT die op goal was er wel in te gaan. Uiteindelijk werd het 6-3 voor ONT. Onze O23 bleef overigens derde in de eindstand. Hoogtepunt was dat in zijn afscheidswedstrijd, de naar Knickerbockers vertrekkende, Kors scoorde!

30 mei 2022