Damesteam Kampioen?

Afgelopen vrijdagavond 27 mei moest het in en tegen Oosterlittens dan gebeuren, in de laatste speelronde valt de beslissing in de poule…wie mag zich na vanavond de kampioen noemen? Oosterlittens V2 of toch Arum. Het speelschema deze avond moest helaas aangepast worden ivm afwezigheid van fc Harlingen en Tzummarum. Bleef over Arum tegen Oosterlittens V2 en daarna tegen Oosterlittens V1.
Als team hebben we de afgelopen weken hier naar toe geleefd. Er moest gewonnen worden van de koploper Oosterlittens V2. De spanning was zichtbaar aanwezig, pffff de hele dag geen trek in eten, toch wel voor ons damesteam bijzonder te noemen vooraf de stilte in de kleedkamer. De warming-up kwam dan ook als een welkome afleiding. Langzamerhand werd het 19:30 uur, de opstelling was bekend en veel vertrouwen in ons plan en een goed resultaat. Oosterlittens V2 gesteund door het aanwezige publiek begon goed aan de wedstrijd, ook bij de tegenstander was duidelijk wat er deze avond op het spel stond. Gelijk opgaande wedstrijd met kansen voor beide teams, ja vergelijkbaar met de voorgaande onderlinge wedstrijden. Halverwege wist Oosterlittens te scoren, 1-0. Oei, dit was een tegenvaller want dit betekende dat de Arumer dames nu twee doelpunten moesten maken. De mouwen gingen omhoog, volop strijdt met goed voetbal waar de aanwezige supporter van hebben genoten, maar helaas voor ons als Arum zonder doelpunten. De teleurstelling was groot, als goede verliezers werden de felicitaties uitgedeeld, verslagen zittend op de grond en op een afstand toekijkend hoe Oosterlittens hun kampioenschap al aan het vieren was.
Tja, veel tijd was er niet om te treuren en dat was misschien maar goed ook, Oosterlittens V1 was de volgende tegenstander. Na een moeizaam begin, wist Linda uiteindelijk te scoren. Dit kwam als een bevrijding, waarna het team de draai begon te vinden, de ene aanval nog mooier dan de ander, met nog twee prachtige doelpunten van Anne, werd het uiteindelijk 3-1 voor Arum.
De derde helft kon beginnen…de kantine was inmiddels vol gelopen en als team werden we betrokken bij deze feestelijke avond. Nadat de dames van Oosterlittens werden ontvangen met luid applaus, kon de prijsuitreiking van de blinde Toto, uitslag Arum V1- Oosterlittens V2 plaats vinden. Helaas, ook deze prijs ging naar iemand uit Easterlittens. Het draaiend rad kwam te voorschijn, nou ja dan gaan we hiervoor. Vanuit ons team werd Tjallie uitgenodigd de eerste draai te verzorgen. Het regende het prijzen en nu ook voor Arum, van een samengesteld pakket, halve kratjes bier tot portie bitterballen en frikandellen. Wetende dat de eetlust de gehele dag niet al te best was, zeer welkom.
Einde avond, met de ‘BOB’s’ aan het stuur, tijd om weer richting Arum te gaan. Het afscheid was tocht wel ontroerend, vanuit de kantine werden we toegezongen “Arum BEDANKT, Arum BEDANKT”. Gaf beetje het gevoel als of we kampioen waren geworden, in ieder geval wel van de Fairplay.

Het seizoen zit erop, komende woensdag laatste traingingsavond en sluiten we zaterdag 4 juni het seizoen af met deelname aan 7×7 Dames- & Dorpentoernooi met live muziek, jawel in….Easterlittens.

30 mei 2022