Knap gelijkspel Arum tegen UDIROS.

De laatste thuiswedstrijd van het seizoen stond afgelopen zaterdag op het programma met als tegenstander UDIROS. Uit werd er na een mooie wedstrijd met 4-7 gewonnen. Zaterdag stond er eigelijk niks meer op het spel. UDIROS is al zeker van nacompetitie en Arum is al uitgespeeld.Het enige waar Arum nog voor speelde was boven Bakhuizen eindigen en trainer Edwin een goed afscheid geven in de laatste thuiswedstrijd. Dat laatste is wel aardig gelukt en boven Bakhuizen eindigen moet a.s. zaterdag gebeuren.

Arum begon aardig aan de wedstrijd en kreeg wat kleine kansjes via afstandschoten. UDIROS werd ook gevaarlijk, raakte na 20 minuten de paal en Wessel haalde later nog een bal van de lijn. Verder gebeurde er weinig totdat Lammert aan de noodrem moest trekken en na 40 minuten rood kreeg. Arum ging hierna achterin 1 op 1 spelen en kreeg zelfs via Jorrit de beste kans voor rust, maar de keeper redde knap.
De 2e helft zou je verwachten dat Arum onder druk kwam te staan, maar dat viel reuze mee. Arum was zelfs het eerste kwartier de meest gevaarlijke ploeg, maar wist niet te scoren. Hierna kwam UDIROS er af en toe ook wel gevaarlijk uit, alleen werd het vaak slordig uitgespeeld en haalde Willem een bal van de lijn. Veel meer gebeurde er niet en zo eindigde de wedstrijd in een terecht gelijkspel.
Een knap resultaat voor Arum na een groot deel van de wedstrijd met een man minder te hebben gespeeld. Na de wedstrijd werden de mensen die na dit seizoen stoppen of in de Corona periode gestopt zijn nog bedankt voor de bewezen diensten tijdens het geslaagde slotfeest. A.s. zaterdag wacht voor Arum alweer de laatste wedstrijd van het seizoen uit bij Woudsend. Aanvang: 14.30.

31 mei 2022