Arum 1 in de 5e klasse A o.a. buiten de provincie!

Op vrijdag 8 juli j.l. werd de competitie-indeling voor v.v. Arum 1 voor het seizoen ’22-’23 bekend gemaakt.
Het vlaggenschip van de v.v. Arum is dit seizoen net als vorig jaar ingedeeld in de 5e klasse A.

Buiten de provincie
Maar 5A ziet er ten opzichte van vorig seizoen, wat betreft de teams, wel behoorlijk anders uit!
Arum speelt dit seizoen namelijk weer buiten de provincie, met o.a. twee oude bekende polderploegen; Espel en Ens en een, voor Arum nieuwe tegenstander, uit de kop van Overijssel; Blokzijl.
en met drie degradanten uit de 4e klasse: De Walde (Elahuizen, Kolderwolde en Oudega), HJSC (Hommerts- Jutrijp) en NOK (Nieuwe- en Oudemirdum).
Een nieuw team is ook LSC (Sneek). Als grote zondagvereniging beginnen zij ook met een zaterdag afdeling. Een trend die je steeds meer ziet.
Het dozijn wordt compleet gemaakt met nog vier bekenden van vorig seizoen n.l.: Woudsend, Hielpen, Bakhuizen en natuurlijk staat de derby tegen Mulier ook weer op het programma.
Dus geen Udiros, Boornbergum, Irnsum en WWS. Zij zijn ingedeeld in een andere 5e klasse. En IJVC, FVC en Heerenveen zijn gepromoveerd.
Arum 1 speelt dus net als vorig seizoen in een competitie met 12 teams.

Arum is dus ingedeeld in de 5de klasse A (12 teams) met de volgende clubs: Woudsend, Ens, LSC, Espel, Mulier, NOK, Bakhuizen, Blokzijl, De Walde, Hielpen en HJSC.

Belangrijke data
Het wedstrijdschema Arum 1 wordt uiterlijk 27 augustus a.s. bekend gemaakt.
De competitie start namelijk op zaterdag 24 september.
Op 29 en 30 juli wordt de bekerindeling en wedstrijdprogramma beker bekend gemaakt. De Bekerwedstrijden zijn op zaterdagen 3, 10 en 17 september.

8 juli 2022