Rondje langs de velden…

Het was afgelopen zaterdag 17 september echt herfstweer met harde wind en regen. Het regende ook doelpunten bij de wedstrijden van de SJO Arum/Stormvogels teams. En meestal niet in de het voordeel van onze teams. Bij de gescoorde doelpunten voor onze teams gebeurde wel iets opmerkelijks; “De Dijkstra Daltons” zoals ze door een teamleider gekscherend worden genoemd, dit seizoen verdeeld over vier verschillende SJO teams, scoorden allemaal voor hun team. Hier de WhatsApp verslagjes:

JO07-2
Zaterdag 17 september mocht de JO-7 naar Nijland we begonnen tegen DFC, waar we vorig seizoen niet aan de bal kwamen werd er nu ontzettend mooi samen gespeeld en had DFC er werk van om bij de goal te komen eindstand 3-1 met een prachtig goal van Ferre.
Toen verder met Tzum het regende niet alleen heel veel water maar ook 8 goals voor Arum er werd ontzettend veel lol gemaakt en heel goed samen gespeeld eindstand 8-0 voor Arum met 2 goals van Jildert 3x Ferre 2x Hidde en 1x Djoly.
De laatste was Blauwhuis waar we vorige week met 10 goals van hadden gewonnen was Blauwhuis vanmorgen ontzettend scherp het werd 3-2 in hun voordeel met 1 goal van Ferre en 1x Djoly Veel geleerd en plezier gehad goed weekend en tot volgende week!

JO10-1
Uitwedstrijd voor de JO10 tegen L.S.C 1890 Sneek. Met kleine oogjes mochten we de bal aftrappen en kon de wedstrijd beginnen om 9.00uur. We waren in de eerste helft wat voorzichtig en een beetje afwachtend en dan word het lastig om goed in de wedstrijd te komen en gingen we de rust in met een achterstand 1-5. 2e helft ging het beter en kregen we wat meer ruimte en dus meer kansen. Met nog een paar goals van Benja, Jeen(penalty) en Jurre Dijkstra was daar het eindsignaal. Eindstand 3-10 in het voordeel van Sneek. Op naar de volgende 💪🏽 Gr Elmer.

JO12-2
Het team van o.a. trainer/coach Geert Akkerman ging tegen A.V.V. (Terschelling) met 3-0 de rust in. Maar de tweede helft draaide de zeer rgenachtige wedstrijd finaal om. In korte tijd stond er zomaar 3-4 voor A.V.V. op het scorebord.  Maar gelukkig konden we er nog in de laatste minuten 4-4 van maken, aldus Geert. De goals werden gemaakt door de kersverse Nederlandse Kampioen Fierljeppen (tot 12 jaar) Hylke Brouwer en Jelle Dijkstra

JO12-1
Speelde in Achlum een knappe wedstrijd tegen Sneek Wit Zwart. Het spele golfde op en neer en dat werd de uitsalg ook. De senkers wonnen de wedstrijd met 6-4!

JO13-1
Maatje te groot!
MKV was vandaag net wat sterker dan Arum/Stormvogels en benutten de kansen net iets beter. Na een spannende 1e helft met een 1-2 ruststand, werd er de 2e helft vol op de aanval gespeeld en dat resulteerde in veel meer kansen maar ook in meer tegengoals zodat na een moedige strijd met 3-5 werd verloren . Jammer maar helaas en nu op naar de volgende halte woensdagavond Buitenpost uit , altijd lastig. Tot dan. Groet Douwe

JO15-1
We waren scherp begonnen goed kwamen 1-0 voor door een hoekschop van jitse bosch kwam bij de 1ste paal en werd binnen getikt door Tiemen Dijkstra.
Daarna dachten ze er makkelijk over en lieten ze weer hun kop hangen en het ging helaas de verkeerde kant op.
Vurigheid was er wel maar niet met verstand helaas.
uit eindelijk 4-1de rust in.
2de helft stonden ze weer goed maar duurde maar 15 min en gingen ze weer mee in het spel van de scheids en met hun mond voetballen in plaats van met hun voeten. Uit eindelijk 5-1 verloren helaas.

JO17-1
De jongens begonnen vrij sterk aan de wedstrijd en kwamen al vlot 1-0 voor in Berlikum. Maar in een mum van tijd stond er ook 3-1 voor de thuisploeg op het scorebord. Berlikum beschikt over een zeer sterke voorhoede. Voetballend deden we overigens prima mee tegen de “grote” Berlikumer jongens. De meesten waren allemaal een kop groter. De tweede helft, toen het inmiddels al 4-1 was, hebben de jongens er alles aan gedaan om nog terug te komen. Het spel speelde zich vooral af op de helft van Berlikum. Maar de kansjes die de JO17 kreeg werden niet benut. Aan de andere kant kreeg Berlikum ook kansen via hun wapen: de counter. Het bleef 4-1. Overigens scoorde Rimmer Dijkstra (de vierde Dalton) de enigste goal.

O23
2e beker wedstrijd uit tegen Leeuwarder zwaluwen. 7-2.
Hoewel de eind uitslag het niet doet vermoeden, waren de beide teams zeker aan elkaar gewaagd.
En zelf Arum de eerste 35 min de beter ploeg was.
En dat betaalde zich uit in een prima goal van Bernhard en een “beauty” van Ruurd.
Echter de tegenstander vond elke keer vrijwel direct de aansluiting treffer.
Na de rust was het vrij “rommelig “ En op het moment dat Arum de controle leek te krijgen, sloegen de zwaluwen genadeloos toe, en kon vrij makkelijk uitlopen naar een 7-2 overwinning.

It Twadde
Kansloos! en dat was dan ook letterlijk volgens spelers/coach PG. It Twadde kreeg in de bekerwedstrijd tegen H.J.S.C. 2 eigenlijk geen kans. Aan de andere kant gingen ze er wel wat gemakkelijk in. Eindstand 4-0 voor de ploeg uit Hommerts/Jutrijp. Komende week start de competitie met meeteen de kraker in Witmasrum tegen Mulier 2!

19 september 2022