Magere maar terechte overwinning

Behoudens het eerste kwartier was Arum de bovenliggende partij in deze eerste competitiewedstrijd thuis tegen Woudsend. Beide teams hadden vooraf nog wel wat personele problemen maar zoals een oud- v.v. Arum trainer altijd al zei; “Je moet het doen met wat er wel is”.
Na dus een wat onwennig begin zag trainer Hein Frietema Arum steeds beter worden en een doelpunt kon niet uitblijven. En deze viel dan ook na precies een kwartier spelen. De ook deze wedstrijd weer gevaarlijke Dani maakte na een onderschepping van Jorrit de kans prima af. Daarna volgden meer kansen. Maar Arum had het vizier nog niet op scherp of de goalie van Woudsend stond in de weg. De ruststand bleef 1-0 terwijl er minstens 3-0 op het scorebord had moeten staan.
Na rust hetzelfde beeld. Arum het overwicht en de kansen. Maar grote kansen werden om zeep geholpen helaas. En zo bleef het spannend tot het eind. Billen knijpen; immers vorig seizoen kreeg Arum twee keer in de laatste minuten tegen Woudsend het lid op de neus. En eindigden die wedstrijden in een gelijkspel!  Hein wisselde in het laatste kwartier nog een aantal keren. Zo kwamen Pieter den Breejen, Marwin Tolsma en Mathijs Buma het middenveld en aanval bezetten. Voor de laatstgenoemde was het zijn officiële debuut voor Arum 1. En o.a. met deze verse krachten trok Arum de wedstrijd over de streep en kon het de eerste terechte drie punten bijschrijven dit seizoen. Een van de beste mannen op het veld was overigens scheidsrechter van Os van Ameland.
volgende week gaat de competitie weer verder met een uitwedstrijd in Flevoland tegen Ens.

26 september 2022