Rondje langs de velden…

Alle teams kwamen afgelopen weekend in actie, behalve de Vrouwen. Hun toernooivorm staat komende vrijdag 30 september in Arum gepland. De JO13-1 kwam ook nog een keer door de weeks in actie. Hier weer een aantal Whats-App verslagjes.

JO07-2
Vandaag mochten ons JO-7-2 weer los! Als eerste tegen DFC.
Alle kids van Arum zongen spontaan, op een rijtje voor het goal, herhalend te zingen ‘wij gaan winnen!’.
Zo gezongen, zo gedaan. Met een flitsend goal van Jort K al in de eerste minuten op voorsprong.
Daarna schoot Jildert een prachtig doelpunt. Waarna Ferre een voorsprong maakte van 3-0!
Toen kreeg Arum ook te maken met wat tegengas en kwam er een tussenstand van 3-2.
Arum hield het vizier op scherp en maakte het partijtje af met 4-2 voor Arum! Daarna tegen Blauwhuis. JO7-2 ging met dezelfde power door en maakte vele kansen op doelpunten.
Helaas had Blauwhuis ervoor gekozen om een keaper in te zetten, waardoor scoren moeilijk lukte.
Arum leek sterker, maar Blauwhuis scoorde wél en er kwam een achterstand van 2-0 voor Arum.
Ferre maakte toch een mooie goal! De eindstand was 2-1 voor Blauwhuis.
Nijlan: De energie en concentratie leek wat te zakken bij enkele spelers van Arum. Arum kwam op 3-0 achterstand.
Met wat extra wisselen hier en daar gaf Arum wat meer weerstand en maakte Djoly een mooie goal!
Eindstand 3-1 voor Nijlan
Tzum: Het laatste potje ging van start. Marit scoorde vliegend tegen haar voormalige voetbalteam.
Wederom maakte goalgetter Ferre een doelpunt. Tzum scoorde ook 1 keer. Eindstand 2-1 voor Arum
Naast alle doelpunten is er ook heel goed gewerkt in de verdediging.
Er was plezier te zien en alle kinderen hebben vandaag goed gespeeld!

JO10-1
Uitwedstrijd tegen VV Makkum. Vorige x verloren we van Makkum dus volle bak ertegenaan!! En wat hebben ze er een wedstrijd van gemaakt. De bal werd lekker rond gespeelt en er werd goed druk gezet op de bal. Na een zware eerste helft met 3-2 voor Arum de box in. Een kleine toespraak wat er beter moest. en wat hebben ze dat goed opgepakt! Met een dikke 11-2 weer op naar Arum! Fantastische wedstrijd gezien van de JO10 toppers! Tot de volgende. Elmer.

JO12-2
Volgens coach Geert had er uit tegen Ooserlittens meer in gezeten. Na een spannende wedstrijd stond er 4-3 in het voordeel van de thuisclub. Hylke was met alle drie goals de topschutter bij de Arumers

JO12-1
Het Achlumer team speelde een zinderende wedstrijd tegen Workum JO12-1 uit. Volgens leider Tijmen Nieuwenhuizen een leuke pot die met 7-6 werd gewonnen!

JO13-1
De eerste uitwedstrijd (afgelopen woensdag) van het seizoen ging helaas met 2-0 verloren van en in Buitenpost.
De jongens en meisjes hadden het gehad voor vandaag en kwamen niet echt lekker los na een 1-0 ruststand werd het halverwege de 2e helft 2-0 en kwamen we er niet meer lekker doorheen .
Wel werd er weer mooi overgespeeld en gecombineerd nu maar lekker uitrusten en dan zaterdag op naar Twijzelerheide 💪🏿

Twijzelerheide uit ook weer een lastige tegenstander
We konden weer vol aan de bak .
Verdedigend lieten we weer de nodige steekjes vallen maar na een 2-0 achterstand
Ging Arum/Stormvogels er even flink tegenaan zodat voor de pauze de achterstand werd omgebogen naar een 2-3 voorsprong .
Na de pauze werd met kunst en vliegwerk de nul gehouden, zodat we met 3 punten in de knip weer terug naar huis konden en ons kunnen voorbereiden op Broeksterwalde. (die wedstrijd is verplaatst van 1 naar 5 oktober in Arum)

JO15-1
De JO15 moest afgelopen zaterdag naar St.Anne. Er werd met 4-1 verloren. Maar volgens coach/trainer Mario Smolenaars: was het een wedstrijd met 2 gezichten; 1ste helft waren we goed ging lekker op en neer alleen 2de helft gingen helaas de koppie’s wat hangen en te makkelijk denken in de rust dan gaat het helaas fout.
Maar we zijn goed opweg ze gaan steeds beter draaien 👍🏻

JO17-1
In de eerste helft zat er bij de JO17 thuis tegen st. Anne meer voetbal in dan in de tweede helft. En daar moet onze JO17-1 het wel van hebben. We komen, en dat is logisch, met dit zeer jonge team fysiek te kort. Maar voetballen kunnen ze. De JO17-1 kwam nog wel op voorsprong via spits Andys. Maar het werd ook weer heel snel gelijk. En deze tussenstand werd ook de eindstand n.l.: 1-1

O23
Met een paar weggevertjes kon de O23 tegen Gorredijk de wedstrijd niet winnen. De eindstand werd 1-4!

It Twadde
We speelde een mooie wedstrijd in Witmarsum. Hielden het de 1e helft goed dicht en kwamen er af en toe gevaarlijk uit. Maar net voor rust 1-0 achter in de 2e helft hebben we constant de aanval gezocht maar kwamen helaas 2-0 achter en toen binnen 5 min rechtgetrokken, via Kevin en Jildert en gingen we risico nemen om op voorsprong te komen en toen aan het eind alsnog 3-2.

35+
De 35+ speelde afgelopen vrijdag 23 september in Arum. Er werden drie wedstrijden gespeeld door de veteranen n.l.:
Arum – Blauw Rood 1-1
Arum – Makkum 0-1
Arum – Mulier 1- 2
Volgens de speler/coach Robert: we hebben naar de mogelijkheden gespeeld!

27 september 2022