Damesteam begint goed aan competitie!

De competitie is vrijdagavond j.l. los gebarsten, wat hebben we hier naar uitgekeken. Na een periode van trainen, werd er vrijdag weer om de punten gespeeld. Na de teampresentatie, die is vastgelegd door onze verenigingsfotograaf Anneke Westra, kon de warming-up beginnen. Dit seizoen zijn er drie nieuwe speelsters te bewonderen op het veld, Marith Ozinga terug van weg geweest, Femmy Keuning met de nodige voetbal ervaring opgedaan bij Mulier en Geanna Faber. Voor Geanna zal over twee weken de eerste officiële wedstrijd plaats vinden.

Om 19:00 uur was het dan zover, het eerste fluitsignaal voor de aftrap tegen Oosterlittens, een inmiddels bekende tegenstander voor ons damesteam. Beginfase was Arum nog wat zoekende, Oosterlittens had dan ook de betere kansen om te scoren. Door goed keepers werk van Baukje bleef het 0-0. Jaaa goaaaal, met een afstandschot van Anne wist Arum uiteindelijk te scoren, wat een opluchting en de spanning leek daarmee uit de benen te verdwijnen. Het bleef 1-0, de eerste drie punten waren binnen. De volgende wedstrijden tegen Makkum en Mulier werden door goed veldspel en een aantal prachtige doelpunten gewonnen, waar Zeerobben het Arum in de laatste wedstrijd nog lastig maakte. Arum kwam niet tot scoren, waar Zeerobben hier met een fraaie vrije trap wel in slaagde.
Arumer doelpuntenmakers deze avond waren: Anne (4×), Inez (1×) en Ilona (1×).
Arumer dames staan met 9 punten op 1e plaats in de ranglijst, een goede start van de competitie!

Het aanwezige publiek heeft ondanks de storing bij Ziggo toch een prachtige voetbalavond gehad en genoten van een enthousiast vvArum damesteam.

Na afloop waren alle stoelen bezet in de kantine en bleef het nog lang gezellig in de Bining.

3 oktober 2022