Rondje langs de velden…

De meeste teams van de SJO Arum/Stormvogels’64 kwamen afgelopen zaterdag weer in acite. Voor de juniorenteams de laatste bekerwedstrijd. En voor de meeste pupillenteams de een na laatste 1e fase competitiewedstrijd. Hier weer de WhatsApp verslagjes.

It Twadde
Wedstrijd van It Twadde tegen Blauw Wit’34 is verplaatst naar zaterdag 22 oktober.

O23
Tzum – Arum 6-0.
Geen schijn van kans…is niet helemaal waar…hoewel de start van de wedstrijd belabberd was…binnen 10 min 2-0 achter…pakte Arum het prima op, en liet de rest van de 1e helft het betere van het spel zien. Echter een doelpunt bleef jammer genoeg uit. Het geblesseerd uitvallen van Martijn was zeker ook een domper voor het team.
Vastbesloten om na de rust snel de aansluitingstreffer te maken, bleek het de tegendeel waar, na 20 min in de 2e helft, scoorde Tzum 3-0, en kon het vrij makkelijk uitlopen naar 6-0.
Arum creëerde nog wel een aantal kansen (wat zeker positief is ) in 2e helft, maar het geluk zat ook niet mee.

JO17
Het talentvolle team van de JO17 beleefde een makkelijk morgen in Harlingen. Zeerobben werd gemakkelijk met 7-1 aan de kant gezet. Spits Andrys had het deze wedstrijd op zijn heupen. Hij scoorde voor de rust alle vier de goals. En na rust ging hij gewoon door en maakte in totaal 6 van de zeven goals. De andere werd gemaakt door Harmen. De mooiste goal met een prachtige aanval werd helaas afgekeurd door de scheidrechter. Ook de leiding van de tegenstander weet niet waarom de scheids floot voor buitenspel. En zo hebben we met twee overwinningen, twee gelijkspelen en een verloren wedstrijd het prima gedaan in deze bekerpoule.

JO15
Het ging goed, gelijk op met heel veel strijd.
Afgekeurde goal van ons jammer genoeg onterecht afgekeurd. Tiemen Dijkstra stond niet buitenspel. Helaas heb je mee te maken maar we toonde heel veel strijd om 100% punten te halen. Helaas net 2-0 verlies tegen Berlikum. Vooruitgang zit erin nu klaar stomen voor de competitie 👍🏻

JO13
Tegenstander Broeksterwalde kon niet. En deze wedstrijd wordt nu woensdag a.s. in Arum gespeeld.

JO12-2
“Wat een wedstrijd” in Achlum afgelopen zaterdag. Nijland JO12-1 kwam met 5-0 voor. Maar de Achlumers tonden enorme veerkracht en wonnen uiteindelijk met 6-5.

JO12-1
Het was een spannend wedstrijd met vele kansen maar de bal ging er maar niet in thuis tegen Bolsward; volgens coach Geert. En de 2 helft was vooral erg nat….
Bolsward won met 3-0

JO10
En dan nog een knotsgekke wedstrijd: De thuiswedstrijd van JO10 tegen O.N.S Sneek. Altijd lastig en zo uit mijn hoofd (Elmers hoofd) de laatste x van verloren 10-2… maar met volle moed zouden we aan de wedstrijd beginnen. Alleen was de eerste helft niet al te best.. we kwamen niet in de wedstrijd. En de bal vast aan de voet was er ook nog niet echt bij. Na de eerste helft te hebben gespeelt stonden we 6 tegen 2 achter. Werk aan de winkel!! En de tweede helft pakten ze dat heel goed op en kwam het meer aan voetballen toe. Met een paar uitstekende goals van de JO10 kwamen we al snel op een gelijk spel 8-8. Trotse leider/trainer kijkt terug op een uitstekende tweede helft waar keihard is gewerkt super! Op naar volgende week thuis tegen bolsward.

JO07-2
We begonnen vandaag (1 oktober) de eerste wedstrijd tegen Tzum.
Gedreven begonnen ze te spelen en al snel viel het eerste goal door Jildert. Nummer 2 en 3 werden gemaakt door Ferre. Djolie scoorde het laatste goal in deze wedstrijd. Deze wedstrijd was 4 tegen 4 dus regelmatig moesten we even wisselen. De wissels zaten niet stil, om lekker warm te blijven waren ze aan de zijlijn lekker aan het balletje trappen. Ruben doet ook goed zijn best, al is het soms spannend hij probeert het goed en dit gaat steeds beter. Je hebt zichtbaar plezier!
Arum had duidelijk de overhand in deze pot.

Toen was Nijland aan de beurt. Onderling hadden de dames en heren het er al over; Nijland is echt heel goed! En ja bij Nijland moesten ze hard werken, en dat deden ze. Marit was erg sterk in de verdediging. Ze heeft heel wat kansen voor Nijland weten te voorkomen. Heel knap Marit! De eindstand werd 0-2 voor Nijland

Even wat drinken tussen door. Ook de innerlijke mens heeft verzorging nodig. Wedstrijd 3 was tegen Menaam. Ferre scoorde het eerste goal. Even later valt het tweede goal, Jildert schiet m mooi binnen.
En na meerdere kansen schiet ook Jort N in zijn eerste wedstrijd de bal in het goal, super Jort N. De vermoeidheid slaat al wel een beetje toe en ze verslappen een beetje. Dit geeft ruimte aan Menaam en hun pakken deze kans en scoren. Eindstand 3-1

De laatste wedstrijd is tegen Blauwhuis. Na 2 minuten voetballen moeten we even de box in omdat het onweert. Gelukkig is dit van korte duur en kunnen we na 5 minuten weer los. Arum is zichtbaar de sterkste in dit duel. Ze spelen lekker samen en de wissels regelen ze zelf. Djolie scoort het eerste goal. Jort N heeft ook de smaak te pakken en maakt een prachtig tweede goal. Ferre wil ook nog graag scoren en dit probeert hij. Ferre mist het goal net, wel raakt hij met volle kracht de leider van Blauwhuis. Oeps, gelukkig kan hun leider erom lachen. Ferre durft het nog eens aan en dan is het wel raak, een mooi goal in de kruising. Jildert maakt de wedstrijd af met het vierde goal.
Jullie hebben goed gespeeld vandaag!

3 oktober 2022