35+ en Vrouwen winnen?

Afgelopen vrijdagavond  14 oktober kwamen de 35+ (in Bolsward) en de Dames (in Oosterlittens) Bijna alle wedstrijden van beide teams werden gewonnen…..Hier de wedstrijdverslagjes

35+
De tweede speelronde was vrijdagavond in Bolsward bij Blauw Rood. Helaas maar met drie teams, want Mulier kon geen team op de been krijgen.
Wij waren compleet en vertrokken met 11 spelers richting Bolsward. Eerste wedstrijd speelden we tegen Makkum en dat ging ‘als de brandweer’. Leuke aanvallen, wat resulteerde in een 4-2 overwinning. Hoppa!
Tweede pot tegen Blauw Rood. Deze was al weer wat lastiger, Blauw Rood was nog fris en wij hadden natuurlijk al een wedstrijd(je) in de benen. Slecht excuus, maar toch weer leuk voetbal en mooie combinaties. Spannend tot het einde, maar uiteindelijk de winst, 1-0 was de uitslag. Dus met de volle winst naar huis! Op naar de volgende, deze speelronde is 4 november in Makkum.
En Let Op! Op vrijdag 18 november komende 35+ nog een keer in Arum.

Dames in vorm op grasveld
Afgelopen vrijdagavond stond al weer de 2e competitieronde op het programma. Dit keer in Easterlittens, wat voor Arum na vorig seizoen bekend terrein is geworden. De eerste ronde deze avond was Arum vrij, altijd lekker iets later beginnen, om vervolgens de wedstrijden aansluitend te spelen. Op het achterste verlichte trainingsveld werden de wedstrijden op echt gras gespeeld.
Easterlittens was de eerste tegenstander, als team gelijkwaardig aan elkaar waar Anne met een prachtig afstandsschot uiteindelijk het net deed trillen. Eindstand 1-0.
Ook de volgende wedstrijd eindigde in 1-0, dit keer was Mulier de tegenstander. Maar spannend was het, pas in de laatste minuut wist Femmy te scoren. Voor Femmy haar eerste officiële doelpunt in Arum tenue en dan ook nog tegen haar dorpsgenoten. Geanna maakte haar debuut deze wedstrijd, samen met Dianne de verdediging prima op orde.
Even pauze, en door….tegen Zeerobben. De dames uit Harlingen hadden deze avond, vergelijkbaar aan Arum, alles gewonnen. De mouwen gingen omhoog, goed voetbal, strijd en soms zit ’t tegen. In de kluts bleef de bal voor de goal liggen, waar Zeerobben alert reageerde. Goed keepende Baukje was kansloos. Een aantal kansen voor Arum bleven onbenut. Fluitsignaal klonk… einde wedstrijd, gestreden maar verloren, de teleurstelling was op de gezichten van de Arumer dames, incl. de coach, af te lezen.
Tot slot was Makkum de laatste tegenstander van deze avond. Knappe 1-0 voorsprong door Anne, werd het daarna 1-1 en dit gaf het nodige vertrouwen bij het Makkumer team. In de laatste fase wedstrijd wist Tjallie te scoren en noteerde Anne de eindstand 3-1.
Na in totaal 60 min gevoetbald te hebben, konden we 9 punten bijschrijven. Arumer dames bezetten momenteel knap de 2e plek in de ranglijst. De volgende ronde zal plaats vinden op vrijdag 4 november, dan is Zeerobben de organiserende vereniging.

17 oktober 2022