Arum laat punten liggen in Blokzijl.

Arum heeft afgelopen zaterdag in een wedstrijd waarin van alles gebeurde volkomen onnodig punten laten liggen in en tegen Blokzijl.
Wat Arum het meeste opbrak in de eerste helft was het missen van grote kansen. Een penalty werd gemist, lat en paal werden geraakt en er werd vaak te veel voor eigen succes gegaan. Tussendoor waren het alleen Wessel en Tim die wisten te scoren, nadat Blokzijl eerst op voorsprong kwam uit hun enige kans van de eerste helft. Zo ging Arum met een kleine voorsprong de rust in, terwijl 1-5 helemaal niet raar was geweest gezien het aantal kansen. En waar dit Arum tegen Woudsend nog niet de kop kostte, kreeg het tegen Blokzijl wel het deksel op de neus. De tweede helft ging Arum steeds minder voetballen en liet het zich steeds meer uit de tent lokken. Dit resulteerde in een opstootje in de 70e minuut, waarin Lammert, Wessel Kroeger en een speler van Blokzijl rood kregen. Vlak daarna wist Blokzijl meteen de 2-2 te maken en kreeg Arum nog twee enorme kansen om alsnog de overwinning te pakken. Blokzijl kwam er ook nog een keer gevaarlijk uit, maar (keeper) Willem wist deze knap te keren.
Puntverlies dus voor Arum en dat kan het alleen zichzelf aanrekenen. De eerstvolgende competitiewedstrijd is op 29 oktober in Arum, thuis tegen NOK. Aanvang 14.45.

19 oktober 2022