Dames in actie op de Robbenplaat

Afgelopen vrijdag  4 november j.l. werd de 3e ronde van de competitie gespeeld, dit keer was Zeerobben de organiserende vereniging op het Oostersportpark. Met bijna een complete selectie van 12 speelsters vertrokken we richting Harlingen. Helaas had het dames team Makkum zich afgemeld, waar resp. tegen Mulier, Oosterlittens en Zeerobben het avond programma werd gespeeld. Mooi weer, een handjevol publiek o.a. supporters Arum en natuurlijk leuk voetbal. Arumer dames kwamen in de eerste wedstrijd tegen Mulier op voorsprong, prachtige combinatie tussen Emmy en Ilona, waarna Ilona het net deed trillen. Dames Mulier stroopten de mouwen omhoog en wisten ook te scoren, 1-1. De tijd tikte weg, in de allerlaatste minuut werd toch nog door Anne het winnende doelpunt gemaakt, pfff eindstand 2-1. De wedstrijd tegen Oosterlittens werd door Arum gewonnen met 4-0, de eerste goal door een fraaie kopbal van Marith. Spel vreugde was aanwezig en er werd goed samen gespeeld. Uiteindelijk was het Anne die op aangeven de score deed oplopen. Na een korte thee pauze was Zeerobben de laatste tegenstander van de avond. Een spannende wedstrijd, kansen waren er voor de Harlingers maar onze keepster Baukje hield met aantal goede reddingen Arum in de westrijd. Ook Arum kreeg kansen, uiteindelijk wist goed spelende Zeerobben te scoren en bleek later ook de einduitslag 0-1. Met nog 2 avonden te gaan bij Mulier en Makkum staan onze Dames knap tweede op de ranglijst.

8 november 2022