Arum laat punten liggen in Witmarsum

Waar het gelijkspel van vorige week tegen NOK nog voelde als een gewonnen punt, voelde het punt tegen Mulier van afgelopen zaterdag meer als een nederlaag.

De eerste tien minuten van de wedstrijd ging het redelijk gelijk op en was Mulier dicht bij een doelpunt, maar werd de bovenkant van de lat geraakt. Vlak daarna was het wel raak voor Mulier door een goed geplaatst schot van net buiten de ‘zestien’. Vanaf dat moment speelde het spel zich eigenlijk alleen nog op de helft van Mulier af. Het was wachten op de gelijkmaker en die kwam er door een keepersfout. BT zette goed druk en kreeg de bal door de keeper tegen zich aangeschoten, waarna de bal in het doel vloog. Arum bleef doorgaan en voor de rust viel de 1-2 ook nog. Een scherp aangesneden corner van Tim werd door Nico geschampt en door Jorrit van dichtbij binnen gewerkt.

Ook in de tweede helft bleef Arum beter en het duurde ook niet lang voor de 1-3 viel. Na een goede aanval kwam de bal bij Nico die de bal goed controleerde en in de lange hoek schoot. Er leek geen vuiltje aan de lucht, maar toch gaf Arum de voorsprong in een paar minuten helemaal weg. Nadat Mulier één op één ging spelen was Arum het even kwijt. Willem wist de eerste inzet nog via die paal uit zijn goal te houden, alleen de twee pogingen daarna vlogen er wel in en het was zomaar weer 3-3. Mulier leek te hebben wat het wilde en het was Arum dat vol voor de winst ging. De grootste kans was voor Jorrit, die zag zijn schot van richting veranderd worden en net naast gaan. Arum was nog één keer heel dichtbij de overwinning. Een pegel van Tim van grote afstand vloog helaas voor Arum tegen de binnenkant van de paal weer het veld in.

Zo gaf Arum dus volkomen onnodig een ruime voorsprong nog uit handen. Na de wedstrijd was het nog wel feest met livemuziek van Joop Obama en het draaiend rad, maar het had zoveel mooier kunnen zijn…

Dan moet het aanstaande zaterdag maar gebeuren thuis tegen CVO uit Vrouwenparochie. Aanvang: 14.45.

8 november 2022