Dames doorstaan de kou

Afgelopen vrijdag waren de dames te bewonderen in Witmarsum, dit keer was Mulier de organiserende vereniging. In de selectie ontbraken Anke en Dianne, die waren aan het herstellen ‘jetlag’ bezoek winter Efteling. Met elf speelsters richting Witmarsum, waar onder winterse omstandigheden de wedstrijden plaats vonden. De eerste wedstrijd tegen Mulier kwamen de Arumer dames al snel op voorsprong en door mooie combinatie (Ilona en Anne) werd het uiteindelijk 2-0. Verdedigend Arum zaakjes prima op orde met Geanna, Marije en Inez, voor Mulier was er dan ook geen doorkomen aan. Dit werd ook de einduitslag.
Makkum was de volgende tegenstander, Femmy begon in de spits en wist meteen te scoren, goaaal. Mooie combinaties via de zijkant met Linda, Emmy, Marith en Tjallie resulteerde niet dat Arum qua score verder uit ging lopen. In tegendeel, Makkum kwam op gelijke hoogte. In de slotfase was Anne nog twee keer doeltreffend en zo werd ook deze wedstrijd winnend afgesloten.
Tijd voor een bekertje thee, was een welkome opwarmer.
Dan tegen koploper Zeerobben, tot nu toe slaagden we als team er deze competitie nog niet in om winnen van de Harlinger dames. De motivatie was aanwezig, het moest er toch een keertje van komen. Het geloof nam toe, nadat Anne met een goede pass Ilona in stelling bracht en met een geplaatst schot de score opende 1-0. Zeerobben drong aan, waar onze verdediging, met Emmy, Marije en Inez, goed stond. En natuurlijk Baukje met een aantal prima reddingen goed keeperswerk verrichte. Maar uiteindelijk wist Zeerobben toch te scoren, 1-1. Gelijk op gaande wedstrijd, in de slotfase via intrap van Linda kwam Anne in bal bezit, wist haar los te maken van directe tegenstander en haalde snoei hard uit, BAM! 2-1. Alle ‘Arumer dames’ aan dek, tijd tikte weg en de vreugde was uitbundig toen het eindsignaal klonk. Met de nodige inspanning is het dan toch eindelijk gelukt te winnen van Zeerobben.
De laatste wedstrijd, tijd om even op adem te komen was er nauwelijks, Oosterlittens was de laatste tegenstander van de avond. Oje, opeens leek niets meer te lukken en als dan Oosterlittens ook nog Baukje passeerde nam het geloof in goede afloop met de minuut af. Oosterlittens is ook een goede tegenstander en gaf deze voorsprong dan ook niet meer uit handen.

Een koude maar prachtige voetbalavond vol wisselende emoties, die in de kantine onder genot warme snack en een koud drankje nog even werd geëvalueerd. De uitslagen van de avond kwamen binnen, waar de stand op voetbal.nl anders doet vermoeden blijven de Arumer dames op 4 pnt van koploper Zeerobben knap 2e in de ranglijst.

De laatste speelronde zal plaats vinden op vrijdagavond 2 december in Makkum.

20 november 2022