Dames op het OFK: een ervaring rijker!

Op donderdag 12 januari j.l. kwamen dus zowel het Heren 1 alsmede het Dames 1 team van de v.v. Arum uit op het Open Fries Kampioenschap zaalvoetbal te Franeker. Het verslag van de voorronde wedstrijden van v.v. Arum Dames had u nog te goed.  En ziet u hieronder met een aantal foto’s, waaronder ook foto’s van de Heren van X-lent fotografie!
Bij de Heren ging de winst op het OFK afgelopen zaterdag 14 januari uiteindelijk naar de organiserende vereniging: Z.V.F. Bij de Dames was het verwachtte Libertas de winnaar.

De dames (Baukje, Inez, Dianne, Femmy, Anne, Tjallie, en Ilona) waren na twee keer trainen in de Arumer gymzaal er klaar voor. Tijdens de eerste wedstrijd was het zeker beetje onwennig, al die lijnen op het veld, zaalregels en niet te vergeten de vele aanwezige toeschouwers, pff maakte het best spannend. De eerste wedstrijd tegen Sneek Wit Zwart die zich uiteindelijk heeft geplaatst voor de finale dag werd nipt verloren met 2-1. Vol goede moed op naar de volgende wedstrijden in de ‘oude hal’. Spannend was het en na een achterstand wisten de dames toch altijd weer aantal keren te scoren, wat uiteindelijk helaas niet resulteerde in een overwinning. Tegen de dames van Mulier ging Arum goed van start, na 5 minuten stond al 2-0 op scorebord. Menig Arumer toeschouwer heeft, verplaatsen veld heren naar dames, de goals gemist. Maar de dames van Mulier kwamen goed terug naar 2-2 en wisten ook de winnende te scoren. Laatste wedstrijd tegen AVC werd zichtbaar dat de energie en het geloof niet meer aanwezig was en eindigde de dames op de laatste plaats in de poule. Zonder punten, maar zorgde uiteindelijk doelpunten van Anne (6x) en Ilona (1×) voor de vreugde momenten binnen het team. Al met al een illusie armer, maar zeker een ervaring rijker. Dit hadden we niet willen missen, volgend jaar doen we zeker weer mee!

16 januari 2023