Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 21 januari startte de 3e fase competitie voor de pupillenteams. En dat betekende dat de JO07-1, JO07-2, JO10-1. JO12-1 en de JO12-2 onder prima voetbalomstandigheden in actie kwamen. Het was overigens voor de JO07-1 haar eerste wedstrijd dit seizoen!
Hier weer de korte WhatsApp verslagjes:

JO07-1 (Achlumer team)
afgelopen zaterdagmorgen mochten we, na een kleine winterstop met ons JO7 team het seizoen starten in Tzum.
Er waren 2 teams die hadden afgemeld, dus hadden we met Tzum afgesproken om 1 (iets langere) wedstrijd tegen hun te spelen.
De bal word in de midden gelegd, beide teams staan te trappelen om te beginnen.
De scheids blaast op zijn fluitje, Stormvogels was het eerst bij de bal maar ze waren nog niet helemaal wakker zo wist Tzum de 1-0 te maken.
Al snel volgde de 1-1 door Jimte in het net gelegd.
Maar Tzum gaf niet op en maakte de 2-1 nu werden we wakker en begon de doelpuntenmachine te lopen 4x Sam (5-2) stormvogels liet een fantastisch spel zien met mooie acties zo maakte jimte de (6-2) daarna Ferre 2 (8-2).
Toen wist Tzum nog een x te scoren (8-3) daarna wist Jimte het goal weer te vinden (9-3) Sam maakte er (10-3) toen knalde Ferre er nog 1 in (11-3) en de laatse door Jimte (12-3) toen liet de scheids het eindsignaal klinken.
De Stormvogels hebben een leuke/ sportieve wedstrijd laten zien met veel acties, en goed overspelen op naar de volgende⚽️💪🎉👌

JO07-2 (Arumer team)
In Sexbierum kwam de JO07-2, wat in deze derde fase competitie alleen nu uit Arumers bestaat, drie keer in actie. De eerste twee wedstrijdjes moesten ze duidelijk nog wennen maar de laatste wedstrijd werd met 1-0 gewonnen!

JO10-1
Afgelopen zaterdag weer de eerste wedstrijd van 3e fasse competitie; Uitwedstrijd tegen Bolsward. Het was een frisse start en we konden niet grip krijgen op de wedstrijd tegen de jongens van Bolsward. Eindstand 3 tegen 11 verloren. Doelpuntenmakers Jilles Hijlkema (vrije trap), Jurre Louwsma en Benja Reinsma.

JO12-1 (Achlumer team)
Voor de winterstop wilde het allemaal nog niet echt lukken met dit team. Vaak niet minder dan de tegenstander maar soms moeilijk scoren. Dat was afgelopen zaterdag tegen Oosterlittens absoluut niet het geval. De geel/roden uit Littens werden in Achlum op een 11-0 nederlaag getracteerd.

JO12-2 (Arum team)
De 2e fase kampioen van voor de winterstop speelde thuis tegen Workum een zeer spannende wedstrijd met voor beide teams vele kansen. Na een 1-0 voorsprong kwam Workum vlak voor rust 2-1 voor. Na de rust was het in een mum van tijd 4-2 voor de Arumers. Maar Workum knokte zich terug in de wedstrijd en een vijf minuten voor tijd stond er 4-4 op het scorebord. Nadat Arum dan toch de 5-4 maakte was het voor de beide coaches Geert en Nick billenknijpen. Maar het bleef 5-4!

23 januari 2023