Terecht verlies tegen de Walde

Afgelopen zaterdag 28 januari j.l. stond de topper in 5A tussen De Walde en Arum op het programma. Bij winst zou Arum over HJSC heen gaan en mocht het zelfs denken aan de tweede plek.

De eerste kans van de wedstrijd was voor Arum. Na een goede bal van Tim stond Jorrit alleen voor de keeper, maar net toen die de bal in de hoek zou leggen stuitte de bal op en ging die hoog over. Hierna was het vooral De Walde dat de bal had en er ook wel gevaarlijk uit kwam, alleen kon er vaak net op tijd ingegrepen worden. Helaas voor Arum viel na een kleine twintig minuten dat toch de 1-0, de speler van de Walde kon uit een vrije trap bij de tweede paal vrij inkoppen. Arum kwam wel iets beter in de wedstrijd, maar vaak strandde de aanvallen rond het strafschopgebied. Dit was bij De Walde ook het geval en dus werd er met 1-0 gerust.

Ook de tweede helft begon met een kans voor Arum. Nu was het Tim waarbij de bal opstuitte en over het vangnet belandde. Arum ging op zoek naar de gelijkmaker, maar kwam er niet echt doorheen en kwam goed weg toen de scheidsrechter geen penalty aan de Walde gaf. Na 65 minuten was de wedstrijd gespeeld. Willem kwam goed uit en tikte de bal voor de spits weg, alleen was de goal leeg en werd de voorzet door de spits in het lege doel gekopt. Arum ging er nog wel voor, maar creëerde eigenlijk niks meer en gaf iets meer ruimte weg. Hier kwam nog een penalty uit, die werd benut en dus was de eindstand 3-0.

Een teleurstellende maar terechte nederlaag voor Arum. Zaterdag de kans op herstel in en tegen het goed presterende Woudsend. Aanvang: 15.00 uur

Zie voor een foto-reportage van deze wedstrijd op: https://www.facebook.com/willemrienk.miedema

31 januari 2023