Rondje langs de velden…

Ook afgelopen zaterdag 28 januari kon onder prima omstandigheden gespeeld worden. De junioren trappen volgende week af met de competitie. Deze zaterdag mochten de pupillen- en senioren de wel weer de wei in!
Hier weer een klein WhatsApp-wedstrijdverslagjes:

JO07-2
Op deze frisse zaterdag mocht de JO7-2 uit naar de mooie velden van FVC Leeuwarden omdat er een team had afgemeld speelden we 2 wedstrijden, de 1e was tegen Stiens een spannend begin waar al snel duidelijk werd dat Stiens enorm sterk was het regende goals Stiens maakte er maar liefst 9! Hidde liet het er niet bij zitten en het lukte hem om 1 tegen goal te maken eindstand 9-1
Na de limonade door met thuisploeg FVC dit was een hele leuk pot waar iedereen lekker aan de bal kwam, er was een super verdediging door Jort Nadema en mooie voorzetten van Jort Koopmans en Jort Boonstra daardoor lukte het Hidde om 2x te scoren en Jildert maakte een prachtige lange afstand goal. Helaas telde de scheids 1 goal van Hidde niet mee omdat deze niet werd ingedribbeld FVC maakte 4 mooie goals en daardoor werd de eindstand 4-2 voor de thuisploeg super gespeeld allemaal en tot volgende week in Arum.

JO07-1
Vandaag mochten we spelen in Franeker! Ook Djolie en Fayèn waren er dit keer bij. Het was lekker weer!😎 En wat hadden ze er zin in! Na een kleine warming-up mochten we beginnen tegen Franeker. We begonnen sterk en het was eigenlijk gelijk duidelijk wij de betere ploeg waren gelijk begonnen we te scoren, het was turven.
Sam 4x, Ferre 4x,Jimte 1x, Jurre 1x, en 1x een eigen goal 0-11 voor stormvogels 💪
Dronrijp had afgemeld, dus we mochten de tweede wedstrijd er gelijk achteraan spelen tegen Leovardia!
Deze wedstrijd waren de teams meer aan elkaar gewaagd, maar door goed over te spelen wist Jimte te 0-1 te scoren. Maar Leovardia was niet van plan om het hier bij te laten zitten en begonnen meer druk te zetten en konden de 1-1 maken. Daarna volgde zelfs de 2-1. Achlum kwam weer gelijk door een goal van Jimte 2-2 maar Leovardia kon weer op voorsprong komen 3-2. De teams lieten een mooie sportiefe strijd zien!
Ferre maakte de gelijkmaker 3-3 en kort daarna maakte Jimte de 4-3. We dachten de winst te pakken maar net op de valreep wist Leovardia nog te scoren, eindstand 4-4
Goed gespeeld jongens en meisjes, en we blijven nog ongeslagen!! Op naar de volgende wedstrijden 💪💪🎉

JO10-1

Thuiswedstrijd tegen vv Sneek Wit Zwart. 9 uur klonk het fluitsignaal. Beide teams waren aardig aan elkaar gewaagd en aan beide kanten veel kansen om te scoren. De rust in met een achterstand van 1-3. Werk aan de winkel en wat scherper aan de 2e helft beginnen was het doel.. ze gingen goed van start wat resulteerde in meer kansen. Sneek bleef ook goed voetballen. Na 50 min klonk het eindsignaal. helaas met 5-8 verloren. Goed gevoetbald allemaal hoor! Doelpuntenmakers, 3x Jilles, Benja en Guus💪🏽

JO12-2
In Stavoren tegen Quick Valken Combinatie werd er met 4-1 verloren, volgens coach Nick, hij mocht dit keer zonder begeleiding van Geert,  waren ze met name op het fysieke vlak veel te sterk. We kwamen 2-0 achter; terug tot 2-1. Maar na rust konden we er niks meer van maken en werd het helaas 4-1.

JO12-1
Tegenstander Blauw Wit’34 meldde zich af wegens te veel zieke spelertjes

O23
Deze zaterdag de laatste wedstrijd van de najaarsreeks, een wedstrijd waarin het nergens meer omgaat, dus een mooie oefenwedstrijd.
De eerste helft zaten we nog steeds in de winterstop modus, de slaap nog uit de ogen wrijvend kwamen we er niet aan te pas, maar de laatste 10 minuten kwam er meer strijd van onze kant en kwamen ook tot een aantal mooie aanvallen, uit een hier van konden we de nul eindelijk van het scorebord 1-5
Na rust een veel beter spelend Arum, en werd het een open wedstrijd.
Er werd door ons 2 keer gescoord waar van helaas 1 in eigen goal.
Een goede 2e helft waar we voor voorjaarsreeks op verder kunnen bouwen.

It Twadde
We missen stootkracht voorin, dat is wel duidelijk. concludeerde coach Rory. Verder hebben we goed gevoetbald, durven opbouwen etc, volgens leider PG. uiteindelijk verloor It Twadde met 3-0 in Scharnegoutum.

29 januari 2023