Arum wint eenvoudig van Woudsend

Van te voren zou je denken dat Arum een moeilijke middag zou krijgen in Woudsend, dat al 7 wedstrijden niet had verloren. Maar niets was minder waar.

Arum was van begin af aan heer en meester, soms wel wat onrustig in balbezit, maar Woudsend kon daar niet veel tegenover zetten. Het duurde tot ongeveer de 20e minuut voor Arum op voorsprong kwam. Na een mooie voorzet van Tim kon Rinnert vrij inkoppen. Het overwicht van Arum bleef aanhouden en vlak voor rust viel dan ook nog de 0-2. Jeroen gaf een mooie steekbal op Dani, die beheerst binnenschoot.

Waar Arum normaal nog wel eens moeite heeft om een wedstrijd op slot te gooien deed het dat nu wel gelijk na rust. Na een prachtige aanval kwam de bal via Nico en Wessel bij Rinnert terecht, die simpel de 0-3 kon binnentikken. Uiteindelijk werd de stand nog opgevoerd naar 0-5 door Dani en BT, die beide een mooie individuele actie zelf keurig afrondden. Het was niet dat Woudsend er helemaal niet doorheen kwam, want in beide helften kwam Willem in een één op één situatie als winnaar uit de strijd. Daarentegen mistte Arum ook nog wel wat kansjes en was de 0-5 dus wel een terechte uitslag.

Aanstaande zaterdag komt koploper Ens in Arum op bezoek. Hier heeft Arum nog wat goed te maken na de ruime nederlaag in de polder. Aanvang: 14.45

7 februari 2023