Rondje langs de velden…

Weer bijna alle teams kwamen in actie op zaterdag 18 februari. Behalve Arum 1 en It Twadde. Op de inhaalzaterdag kwamen It Twadde en de JO12-1 in actie. Verder waren er weer wisselende resultaten en soms verre reizen. Hier weer een aantal WhatsApp verslagjes:

JO07-2
JO7-2 mocht uit naar Sexbierum daar stonden 3 wedstrijdjes tegen AVC, Nijland en FVC op het programma helaas AVC en FVC verloren en tegen Nijland bleef het gelijk met 0-0.

JO07-1
We hadden zaterdag 18 februari weer een mooie matchday op sportpark Stormvogels!

Onze 1e wedstrijd was tegen Franeker.
Het fluitje klinkt en we gaan meteen als een speer op de bal af, Sam loste gelijk een schot net naast.
We waren nog een beetje zoekende, niet helemaal wakker en zo kon Franeker op voorsprong komen 0-1
We werden wakker geschud, en begonnen in ons spel te komen, Jimte wist de gelijkmaker te scoren 1-1
We kregen veel kansen maar ze wouden er niet echt ingaan, ook wat last van de wind 💨
Ferre wist de 2-1 in het net te leggen.
Daarna wist Jimte nog 2 te scoren einstand 4-1

2e wedstrijd tegen FVC
We begonnen gelijk fel aan deze wedstrijd FVC kon niet lekker bij de goal weg komen.
Hierdoor kregen we veel kansen, en dus ook goals Jurre 1x, Sam 2x, Jimte 4x, Ferre 4x eindstand 11-0

3e wedstrijd tegen Tzum
We konden vanaf de aftrap gelijk merken dat dit een wat sterkere tegenstander was.
Toch wisten wist Jimte de 1-0 erin te knallen.
Ferre wist daarna al snel de 2-0 te maken.
Djolie schoot een paar keer net naast, Tzum beef druk zetten en wist de 2-1 te maken.
Ferre schoot op de paal maar door een mooie sliding wist ie hem toch in de goal te krijgen 3-1
Tzum liet het er niet bij zitten en wist de 3-2 te maken.
We moesten nu vol aan de bak om tzum niet gelijk te laten maken.
Door mooi overspel wist Jimte 4-2 te maken.
Sam wist erg knap door de verdediging te dribbelen en maakte de 5-2
En als laatste maakte Ferre 6-2 van.
Eindstand 6-2
Erg trots op de dame, en heren weer goed gevoetbald!💪⚽️

JO10-1
Thuiswedstrijd tegen Tzum. half 11 gingen we los. De eerste helft een hele boeiende wedstrijd met vele mooie acties en er werd lekker over gespeelt top. alleen speelde de sterke wind wel een grote rol in de eerste helft van de wedstrijd. Eerste helft met 4-2 achterstand de limonade pauze in. 2e helft begonnen we weer sterk en hadden we nu de wind mee en dat resulteerde in veel meer kansen op doel en dat met een heel goed resultaat er werd met 9-5 gewonnen!! Eindelijk weer eens een welverdiende overwinning! Doelpuntenmakers waren Benja, Jurre D, Jurre L, 2x Jeen en de topscorer met maar liefst 4 goals Jilles! Goed gedaan toppertjes!!!

JO12-2
De JO12-2 speelde weer een heel spannende pot in Joure waar nipt werd gewonnen met 4-5!
En staan door dit resultaat keurig vierde in de tussenstand!

JO12-1
Het Achlumer JO12 team speelde zowel op 18 en op 25 februari een wedstrijd. De ene zaterdag werd er met 6-2 verloren van FVC uit Leeuwarden, afgelopen zaterdag werd er met 8-0 gewonnen van Blauw Wit’34 een andere club uit Leeuwarden.

JO13-1
Voor ons kwam deze keer een oude bekende op bezoek Rutten.
Dit is 1 van de betere ploegen in de poule we hebben hier tot nu toe niet van kunnen winnen.
Maar desondanks gaan we vol goede moed de wedstrijd in.
Na enkele minuten komen we al op voorsprong, Rutten schrikt wakker en zorgt ervoor dat we met een 1-3 achterstand de kleedkamer op kunnen zoeken.
Na de pauze zouden we het gemakkelijker moeten krijgen want we hebben nu de wind flink in de rug.
Niets is minder waar want net zoals de 3 toegestroomde toeschouwers hebben we de kop er niet bij
De toeschouwers hebben het druk met de Arumer problematiek en hebben gelukkig niet echt gezien dat we weggespeeld worden door Rutten en met 1-8 naar huis kunnen gaan .
Maar toch hebben de kids wel gezellig gevoetbald , de scheids was tevreden en we hebben al weer zin in de volgende wedstrijd.
Eerst 2 weken vrij dan zal daar de eerst overwinning zijn,
Want na regen komt zonneschijn !
Tot volgende keer 🙋🏽‍♂️

JO15-1
De JO15-1 speelde voor het eerst dit seizoen een thuiswedstrijd in Arum. En zoals het hele seizoen…Het lukte ook dit keer net niet om een goed resultaat te boeken. Van Deinum werd net weer met 2-1 verloren. Maar de eerste winst komt eraan.

JO17-1
Het talenten team van de JO17 overklasten Oosterlittens finaal. Met goed voetbal werd het maar liefst 10-1 in Arum.

O23
Op zaterdag 18 februari was er een uit wedstrijd tegen GRC Groningen, zo kom je nog eens ergens!!!
De coach heeft de hele vrijdagavond zitten duppen over een opstelling, we missen een aantal spelers door blessures, maar het is gelukt om een opstelling in elkaar te draaien.
De eerste helft lopen we achter de tegenstander aan, en komen zelf niet aan voetballen toe. Met een 2-0 achterstand gingen we de rust in. In de rust enkele omzettingen gedaan, hier door kwamen we zelf ook weer aan voetballen toe, en werden er ook kansen gecreëerd. Helaas konden we de wedstrijd niet meer kantellen. Het hoogte punt was een wonderschoon doelpunt van Hylke maar dat was niet genoeg voor een goed resultaat. Eindstand 4-1.

It Twadde
Pakte afgelopen zaterdag een mooi punt in Idskenhuizen. De coach Rory was zeer te spreken over dit resultaat. Het werd 1-1. Voor It Twadde scoorde Mike op prima aangeven van Hylke. Het punt werd na afloop gevierd met een lange maar gezellige nazit

26 februari 2023