Arum 1 ruim langs Blokzijl

Nadat het veld sneeuwvrij was gemaakt en de scheidsrechter De Groot het veld goedkeurde werd er om 14.45 uur gefloten voor de aftrap. Het was al snel eenrichtingsverkeer. Rinnert had al vrij snel de 1-0 op zijn slof maar mistte net. Maar in de 14e minuut was het wel raak; Dani ronde een prima aanval fraai af. En vijf minuten later was het al 2-0. Op goed aangeven van aanvoerder Tim en via een mooie aanval scoorde Jeroen. Het was nota bene zijn 25e! Zie Jeroens vijfentwintigste!
Daarna was Jorrit via een vrije trap nog dichtbij de 3-0, de keeper tikte de bal fraai uit de kruising. Maar BT maakte 10 minuten voor de thee een einde aan de eventuele Blokzijl illusie door twee keer te scoren. En daarmee staat de teller voor de topscorer alweer op 10.
De wedstrijd was gespeeld en dat kon je de tweede helft ook duidelijk zien. Arum had de score moeten uitbreiden. Maar de laatste pass was vaak niet goed of werd zelfs helemaal niet gegeven (eigen succes)
Blokzijl scoorde wel en maakte via een zeer fraai aftandschot 4-1.
“De eerste helft redelijk goed gespeeld tegen de minste ploeg in de competitie die er al vanuit was gegaan dat het werd afgelast. De eerste helft wel de concentratie en de wil om duels te winnen de 2de helft te gemakkelijk in alles, maar schadevrij uit de wedstrijd gekomen. Maar blij dat we hebben gespeeld”. Vatte trainer Hein Frietema de wedstrijd samen.
BT schoot na de 4-1 nog op de paal. Maar een kwartier voor tijd scoorde Rinnert, op aangeven van Dani wel de 5-1 en diezelfde Rinnert bediende vijf minuten voor tijd Dani, die fraaiste van de middag scoorde. Achter het standbeen langs verdween de bal in de goal.
Aanvoerder Tim, die als echte leider van het team 2 uur voor de wedstrijd had staan sneeuwruimen (op zijn appje kwamen er nog 7 selectieleden helpen), had de 7-1 nog op de schoen. Maar een polletje, op het verder prima bespeelbare veld, zorgde voor dat de bal opstuitte en dat deze over het doel verdween.
Maar met een 6-1 overwinning, de grootste van dit seizoen, kon het talrijke publiek tevreden naar huis gaan of nog nagenieten bij de derde helft!

“Op naar volgende week en die wordt wel zeer belangrijk om plek 4”. Concludeerde trainer Hein nog na afloop.

13 maart 2023