Belangrijke overwinning voor Arum in Oudemirdum

Met het oog op de nacompetitie heeft Arum met de nodige moeite een zeer belangrijke overwinning geboekt op concurrent NOK. Vooral de tweede helft was het veel tegenhouden, maar de voorsprong werd met succes verdedigt.

Arum begon sterk aan de wedstrijd, na goed doorzetten van Wessel Kroeger kwam de bal bij Tim terecht, die niet veel ruimte nodig had en de bal van randje ’16’ in de lange hoek schoot (0-1). Een ideaal begin voor Arum dat in de beginfase de gevaarlijkste ploeg was. En net in de periode dat NOK wat vaker de bal had was het BT die de 0-2 maakte. Rinnert zette Dani alleen voor de keeper, die mistte, maar gelukkig stond BT daar om de rebound binnen te schieten. Hierna kregen beide ploegen nog één kans voor rust. De eerste was voor NOK, alleen schoot de nummer 10 te slap in en kon Willem de bal klemmen. Voor Arum was het Jorrit die nog een schietkans kreeg, maar de bal niet lekker raakte en over schoot.

Niks aan de hand voor Arum, dat zich had voorgenomen om na de rust iets meer te gaan voetballen. Dit lukte aan het begin nog wel, maar na een kwartier was het NOK dat alles of niets ging spelen en Arum vast zette op eigen helft. Tot echte kansen leidde dit niet, omdat de verdediging van Arum sterk stond te spelen en Willem heerste bij hoge en diepte ballen. Toch viel de 1-2 een kwartier voor tijd. De spits draaide kort weg en schoot de bal van een meter of tien in de bovenhoek. Arum bleef ook hierna in de verdrukking, zonder echt kansen weg te geven. Wel lag er nu meer ruimte om te counteren, alleen werd dit steeds slecht uitgespeeld. NOK kreeg vlak voor tijd nog één grote kans, maar de spits raakte de bal niet goed. Inmiddels waren er zeven minuten blessuretijd voorbij en kreeg Arum nog een vrije trap te nemen. Tim stuurde uit deze vrije trap Dani weg, die oog in oog met de keeper keurig afrondde(1-3). De scheidsrechter vond het nu wel mooi geweest en vloot gelijk voor het einde.

Door deze overwinning is Arum nu 4 punten los van NOK en heeft het nog een wedstrijd tegoed. De 4e plaats is nu stevig in handen en om dit vast te houden moet de (voor velen) wedstrijd van het jaar a.s. zaterdag tegen Mulier ook gewonnen worden. Aanvang: 14.45 uur.

Kijk weer voor een mooie fotoreportage van de wedstrijd op: Willem Rienk Miedema | Facebook
Op de foto een van de uitblinkers afgelopen zaterdag!

21 maart 2023