Arum duidelijk de betere in derby!

Het was ondanks het weer lekker druk op sportpark De Bining in Arum; Op het programma stond de Derby der derby’s Arum – Mulier. “De strijd om de eer” sprak een oud-v.v. Arum voetballer, voor de wedstrijd. Echter “een strijd” werd het nimmer in deze soms zelfs wat gezapige derby. Arum was duidelijk de betere ploeg op het veld. En wilde duidelijk geen herhaling zoals in Witmarsum. Waar het eerder dit seizoen voetballend ook beter was dan Mulier maar zich toen het kaas van het brood liet eten. Door een 3-1 voorsprong alsnog te verspelen. En omdat de derby vorig seizoen ook al twee keer in de gelijkspel eindigde wilde Arum, hoewel het in het verleden altijd de onderliggende partij was, nu wel weer eens winnen. Maar het blijven natuurlijk speciale wedstrijden met altijd verrassingen. Die verrassing kwam er zaterdag niet. Arum was vanaf minuut 1 de bovenliggende partij. En kwam al binnen vijf minuten, via Dani, op 1-0. Arum zette daarna door maar het was te danken aan de absolute uitblinker aan Mulier kant; keeper Keimpe Dijkstra, dat de stand tot de rust 1-0 bleef.
In de tweede helft ging Arum mee in het tempo van Mulier. En zolang er maar 1-0 op het scorebord staat blijft het spannend. Toch werd de derby redelijk snel in de tweede helft beslist. De licht geblesseerde Jorrit maakte na een prima actie, de 2-0, door de bal links tegendraads in de hoek te schuiven. En nog geen vijf minuten later was het diezelfde Jorrit die na een prima uittrap van keeper Willem met een mooi een-tweetje Dani in stelling bracht die aan alle illusies een einde maakte.
Daarna had Arum de score uit kunnen breiden. Waar een inzet van BT weer knap werd gekeerd en een schot van, Arumer talent, Rinnert, onderkant lat meer had verdient.
Verder viel er niet veel meer te beleven. Al was er nog wel een hoogtepunt voor Arum waar Dirk Henk na maanden van blessureleed zijn rentree in het laatste kwartier mocht maken. En na 90 minuten floot de prima fluitende scheidsrechter Henk Heidinga voor de laatste keer deze middag.
Door deze overwinning verstevigde Arum wel de vierde plaats in de voorlopige tussenstand.
“Maar we zijn er nog lang niet” verwoorde leider Jos het na de wedstrijd. In dat kader speelt Arum 1 komende zaterdag 1 april uit tegen C.V.O. in Vrouwenparochie.
Overigens de derde helft eindigde weer in een gelijkspel!

27 maart 2023