Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag gingen een aantal wedstrijden niet door. De JO07-1 en JO07-2 werden afgelast. De JO15-1 was vrij en de tegenstanders van It Twadde en de O23 melden zich af. De overige teams kwamen wel in actie met de wind soms als grootste tegenstander. Hier weer een WhatsApp verslagjes overzicht:

JO09-1
Dit nieuwe team speelde dus haar eerste  officiële wedstrijd van dit seizoen thuis tegen Terschelling. En wat speelden ze een mooie wedstrijd. Vooral de tweede helft. Ryan, Siem, Yashmine, Ewald, Jildert, Finn en Yordi met de zeer positieve coach Jeroen stonden bij rust 3-0 achter, Maar kwamen met de wind in de rug terug naar 3-3. Een prachtig resultaat!

JO10-1
Thuiswedstrijd. 9 uur klonk het fluitsignaal en konden we beginnen aan de eerste helft. Tegenstanders L.S.C Sneek. Altijd leuk en sportief voetbal! Ook deze wedstrijd van beide teams veel balbezit en vele mooie acties. Al speelde de harde wind wel een grote rol in de wedstrijd! De bal wou maar 1 kant uit en dat was natuurlijk met de wind mee en dat was in het voordeel van Sneek. Arum moest veel verdedigen en dat ging ook wel eens mis natuurlijk. We gingen de rust in met een 0-3 achterstand. Maaaar de tweede helft hadden wij het voordeel van de wind in dat resulteerde in veel kansen voor Arum. Eindstand een mooie 3-3! Mooi voetbal gezien van beide teams. Doelpuntenmakers waren Jeen, Jilles en Jurre L.

JO12-1
De JO12-1 wil in de nieuwe 4e fase competitie kijken of ze weer mee kunnen doen om het kampioenschap. In dat kader werden er wel drie hele belangrijke punten in sexbierum gehaald waar net met 3-2 werd gewonnen.

JO12-2
Tegen Workum worden altijd spannende wedstrijden geseppeld dit seizoen en in de eerste wedstrijd van de 4e fase competitie was dat niet anders. Bij de rust was het in Arum 2-1 voor Workum. Maar in de tweede helft kwam de JO12-2 langszij. Maar het bleef 2-2!

JO13-1
Op bezoek bij de koploper.
Vandaag een ritje naar Heerenveen even buurten bij Nieuweschoot.
We kregen het idee dat ook dit team gister knap aan de kip kerrie heeft gezeten want ook wij staan binnen 20 minuten met 3-0 achter net zoals het Nederlands elftal.
Waren we ook nog met een extra verdediger begonnen.
Met een 4-0 ruststand konden we de kleedkamers opzoeken
Na wat energy drank en een wisseling in het veld begonnen we aan de 2e helft.
1 aanvaller extra en 1 verdediger minder onder het motto ze zoeken het maar uit achterin werd de beuk er even ingegooid.
Na een vermakelijke 2e helft konden we met een 7-2 eindstand toch nog enigszins tevreden de douche op zoeken.
Volgende keer weer thuis voetballen dan maar es vol op de aanval 💪🏿
Dan komt Langezwaag
Pakken we die even bij de kraag.
Tot volgende week 🙋🏿‍♂️

JO17-1
De JO17-1  speelde tegen de kampioen van voor de winterstop; SJO Heeg/Hommerts/Oudega JO17-1. En speelde de eerste helft met wind tegen een goede wedstrijd. Halverwege kwamen wel op 1-0 achter. Maar vlak voor rust was het Rudmer die na een prima actie van Jorrit de 1-1 maakte. De tweede helft waren we de betere ploeg. Maar de vele kansen werden om zeep geholpen…Na 1 van de spaarzame uitvallen voor de tegenpartij werd het wel pardoes 2-1. Daarna speelden we alles op alles en werd het een echte wedstrijd. Ook Heeg/Hommerts/Oudega knokte nu voor iedere bal. Pieter maakte terecht 2-2. Maar daar bleef het bij. Beide teams schieten niet veel op met dit gelijkspel. In een klasse waar iedereen van iedereen kan winnen zijn wij nog ongeslagen en krijgen we de komende 2 weken de mede kampioenskandidaten als tegenstanders n.l.: Bolsward en Harlingen. Helaas beide weer in een uitwedstrijd.

28 maart 2023