Dames en 35+ in actie

Afgelopen vrijdag 31 maart mochten de twee dames teams en de 35+ dan eindelijk in actie na de winterstop. Op een regenachtige vrijdagavond reisden de Dames teams af naar Bakhuizen en de 35+ mannen gingen naar Menaam. Hier de verslagen:

De zwart gele brigade
Vrijdagavond vond eindelijk, na afgelaste ronde door sneeuw op 10 mrt, voor de dames de aftrap van de voorjaarsreeks plaats in Bakhuizen. Dat we een enthousiast dames team hebben in Arum is bekend en heeft er voor gezorgd dat we in de winterstop nog vijf fanatieke dames, resp. Tirza, Marrit, Jeanne, Jasmijn en Jildau erbij hebben. Onze dames selectie bestaat nu uit 18 speelsters. Een zeer welkome aanvulling, waardoor we nu met twee 7-tallen in dezelfde competitie zijn ingedeeld. De afgelopen weken onderling over de teamindeling gesproken en tijdens de training al even samen en tegen elkaar gespeeld. Maar nu in ‘het echie’, na een gezamenlijke warming-up van de zwart gele brigade (indrukwekkend), eerste wedstrijd meteen tegen elkaar. Toch wel apart om zo, voor de punten, tegen elkaar te spelen. Beide teams nog beetje onwennig wisten tot scoren te komen en was een 1-1 eindstand zo gek nog niet om deze avond te beginnen. Daarna was het tijd om kennis te maken met de andere tegenstanders, ONS Sneek V2, NOK/Bakhuizen V1 en Oosterlittens V2. Een impressie van de wedstrijden, met ook aantal prachtige doelpunten, zijn met dank aan Inez te zien op Instagram vvArum vrouwen. Al met al een geslaagde eerste voetbalavond, waar het wennen was aan de nieuwe teamindeling, het weer niet meezat met de nodige regen, de wedstrijden zeker 20 minuten duurden pfff, een aantal dames namens hun team wisten te scoren Jeanne (2), Emmy (2), Anne (8), Marrit en Ilona, waar Marchien als invaller niet meer verkrijgbare vvArum sokken droeg, waar onze keepsters Baukje en Naomi vele prachtige reddingen hebben verricht, er werd gebaald bij elk tegendoelpunt, we in totaal 12 pnt mee naar Arum hebben genomen en ja het kan altijd beter (fanatisme). Na een verdiende warme douche, gezellig nog even een drankje in de kantine van Bakhuizen en vervolgens weer richting Arum.

Op vrijdagavond 21 april a.s. zijn de dames thuis te bewonderen, tot dan!

35+
Vrijdagavond was weer de eerste ronde van de voorjaaarsteeks. Er waren nog al wat spelers afwezig, maar door de grote groep konden toch nog met 10 man op weg naar Foarut, die vanavond gastheer was. We zitten deze voorjaarsteeks bij Dronrijp, Foarut, Minnertsga en WWS in de poule. We waren als ploegen mooi aan elkaar gewaagd, dus ondanks 2 nederlagen en een gelijkspel (WWS was deze avond afwezig), biedt dit kansen voor de volgende ronde. Uitslagen: gelijkspel tegen Dronrijp(1-1), verlies tegen Minnertsga en Foarut( beiden 0-1). Volgende ronde is over weken in Wirdum, bij WWS.

3 april 2023