Rondje langs de velden…

Het was druk op sportpark De Bining in Arum afgelopen zaterdag 15 april. Maar liefst 8 wedstrijden stonden er op het programma. Hier weer een kort overzicht van WhatsApp verslagjes:

JO07-2
Vanmorgen vroeg naar Franeker om daar weer even lekker te voetballen de eerste pot was tegen Franeker JO7-2 daar maakten Jort Koopmans en Hidde in totaal 3 mooie goals en werd de eindstand 2-3 voor ons.
Toen door met Franeker JO7-1 daar maakten Hidde en Jort Nadema 3 dikke punten eindstand 3-3
De laatste was tegen Nijland wederom 3 goals van Hidde Jort en Jort eindstand 5-3 voor Nijland.
Top gespeeld allemaal! Tot volgende week 😃

JO07-1

Verslagje volgt!

JO09-1
Speelde thuis tegen A.V.V. van Terschelling. Na een 2-0 achterstand kwam onze JO09-1 op stoom. En bij rust leidde het met 3-2. Na rust werd de stand uitgebreid naar 4-2. Uiteindelijk werd er met 5-3 gewonnen. o.a. door een mooi doelpunt van Yashmine en fraai keeperswerk van Finn. Klasse gespeeld. en de eerste overwinning van dit nieuwe team.

JO10-1
Thuiswedstrijd tegen het altijd lastige Tzum. Maar deze wedstrijd waren de jongens en dame het veel betere team. Iedereen stond op scherp en dat resulteerde in heel veel kansen en die werden heel goed afgemaakt. De wedstrijd werd uiteindelijk na 50min voetballen dik gewonnen met 9-5 wat een toppers!

JO12-2
In een competitie waar iedereen van iedereen kan winnen stond de Arumer JO12 heel lang 0-0. Tot dat kort voor rust Oeverzwaluwen (Koudum) maar liefst drie keer scoorde. De Arumers kwamen terug in de wedstrijd maar moesten nog net met 4-3 het onderspit delven.

JO12-1
In een spannende strijd werd het in Leeuwarden bij Baluw Wit’34 2-2. en daarmee doet het Achlumer JO12 team nog volop mee voor het kampioenschap.

JO13-1
De koploper op bezoek
Deze keer kwam aengwirden weer op bezoek en die lieten even zien waarom ze bovenaan staan.
Met goed samenspel stuurden ze ons met een 0-3 ruststand naar de thee toe
Het wilde met ons vandaag niet echt lukken
Het goede spel van afgelopen weken werd even in de wachtkamer geplaatst.
Na de pauze werd er nog 1 keer gescoord door aengwirden en konden we ietwat teleurgesteld gaan douchen.
Volgende keer beter .
Dan het goede spel maar weer van zolder,
En met goede moed richting de polder
Even bij Rutten op bezoek tot volgende week 🙋🏿‍♂️

JO15-1
Speelde een heel knappe wedstrijd thuis in Arum tegen de koploper DFC. Na een 1-0 achterstand kwam het terug. Maar de koploper kwam weer op voorsprong. Vlak voor tijd werd het toch nog 2-2. een mooie opsteker voor dit team die na de winterstop steeds beter begint te draaien.

JO17-1
Wedstrijd JO17 werd verplaatst naar 10 mei

O23
Afgelopen zaterdag naar Drachten waar we tegen de plaatselijke boys moesten spelen.
Na 5 weken geen voetbal, was het de eerste 15 minuten wennen aan elkaar en kwamen we niet aan normaal voetballen toe. Maar gaandeweg de 1e helft werd er steeds beter gevoetbald. We kregen een paar grote kansen waarvan Thomas er vlak voor rust 1 benutte, een mooie opsteker.
Na rust een sterk aandringend drachsterboys wat al snel resulteerde in de 1-1. Er ontstond een snel op en neer gaande strijd waarbij het middenveld vaak werd overgeslagen.
Tot 2 keer toe scoorde drachsterboys uit een snelle omschakeling. 3-1 eindstand.
We hebben naar onze mogelijkheden gespeeld, meer zat er helaas niet in.
En het mag ook wel eens gezegd worden, de scheids was met afstand de beste van het veld.

It Twadde
Speelde thuis een prima wedstrijd tegen de nummer twee Scharnegoutum. Kwam bij een 2-0 achterstand nog terug in de wedstrijd. Maar moest toch met een 3-1 nederlaag van het veld.

18 april 2023