Gelijkspel voor de O23!

Afgelopen zaterdag (inhaal) stond er slechts 1 wedstrijd op het programma; De O23 speelde uit tegen Leeuw. Zwaluwen. Hier het verslag:

Een team dat graag wil voetballen en daardoor kregen ook wij de mogelijkheid om tot goed voetbal te komen, en dat was het met periodes ook van beide kanten. En zo ontspon zich een strijd met over en weer goede combinaties en mooi aanvallen, maar weinig echt uitgespeelde kansen. Vlak voor rust komt Leeuwarder. Zwaluwen snel uit de omschakeling, tot 2 maal toe weet Arik met een redding een doelpunt te voorkomen, maar helaas was de derde poging hem teveel, 1-0. Meteen hierna was het rust.
We hebben deze dag een brede selectie dus in de rust worden er een paar verse krachten ingebracht. Dit vertaald zich meteen in een doelpunt, in de eerste minuut ontvangt Rinnert de bal, hij krijgt alle vrijheid en tijd, en pegelt de bal snoeihard diagonaal in het doel. 1-1.
Vanaf dat moment is Arum beter en hangt de 1-2 in de lucht. Maar aan de andere kant wordt een speler van de tegenstander met een ongelukkige actie ten val gebracht en wijst de scheids naar de stip. Arik zit er nog dicht bij maar helaas, 2-1.
Hierna ontstaat een open wedstrijd waar beide ploegen veel ruimte krijgen. Leeuwarder Zwaluwen krijgt een paar grote kansen maar weet ze niet te benutten. Uit een vrije trap die perfect wordt genomen door Kevin, krijgt de kleinste man in de 16 de bal op zijn hoofd en zo scoort Rinnert zijn 2e doelpunt van deze middag 2-2. De krachten vloeien langzaam weg uit beide teams op deze zomerse middag.
En wanneer de scheids het ook genoeg vind staat er een terechte 2-2 op het scorebord. Weer een mooi puntje erbij.

8 mei 2023