Rondje langs de velden…

Onder prachtige voetbal omstandigheden werd afgelopen zaterdag 13 mei voor een aantal teams de een-na-laatste en voor andere de twee-na-laatste wedstrijd gespeeld. Hier weer een WhatsApp verslagjes overzicht:

JO07-2
De JO7 mocht vandaag uit naar Nijland. Met het zonnetje in de rug begonnen we tegen Minnertsga dit was een mooie gelijkwaardige wedstrijd en door een goed samen spel kon Hidde 2 goals maken en werd het gelijkspel 2-2
Na de limonade de laatste pot tegen het thuisteam Nijland die direct de leiding namen de een na de andere bal vloog er in Nijland was enorm sterk en de moed zakte Arum steeds verder in de schoenen maar toen kwam Jeljer en die schoot er toch nog een bal in wat een Baas! Iedereen heeft het weer super gedaan! Allemaal een goed weekend en tot volgende week!

JO07-1
Wat waren het vandaag weer toppers! De eerste wedstrijd tegen Nijland moesten ze nog even wakker worden. Deze hebben ze met 7-4 verloren, met 4 goals van Jimte!
De 2e wedstrijd tegen Leeuwarden ging het gelijk een stuk beter. Met 4 goals van Jimte, 2 goals van Ferre en 1 goal van Djolie en maar 3 goals tegen hebben ze dit gewonnen met 7-3! Na de rust nog 1 wedstrijd tegen Franeker. Ook deze wedstrijd waren ze flink aan kop. Met 6 goals van Ferre, 2 goals van Jurre, 3 goals van Jimte en 5 tegengoals hebben ze deze wedstrijd ook dik gewonnen met 11-5! Jullie waren weer toppers vandaag! Goed gespeeld allemaal! Is weer iets om trots op te zijn😁

JO09-1
Het werd een prachtige en grote uitslag zaterdag in Arum tegen Bolsward volgens coach/leider Jeroen. De 10-3 overwinning was dan ook duidelijk!

JO10-1
Arum – Zeerobben 4-4. Verslagje volgt!

JO12-2
Beide coaches spraken van een Offday. Over het algemeen zijn het spannende wedstrijden tegen SDS. Nu kregen ze 11-0 aan de broek in Easterein.

JO12-1
Boekte weer een knappe 6-2 overwinning thuis tegen Oosterlittens. En behoud nog steeds kans op een kampioenschap. Al zal dat wrs. een doelsaldo kwestie worden. Het wordt spannend met nog twee wedstrijden te gaan.

JO13-1
Wedstrijdverslag Langezwaag-Arum; met maar liefst 7 strijders gingen we vanmorgen naar Langezwaag mooi weer leuke tegenstander en leuk voetbal vandaag een paar kleine foutjes deden ons de das om vandaag met een 3-1 ruststand kwamen we na de pauze met 2 huurspelers van Langezwaag het veld in maar ook nu konden we de rest van Langezwaag niet tegen houden met een 6-1 eindstand werden we de douche in gestuurd. Nog even een big mac in Heerenveen gehaald en dan snel weer naar huis voor de kaatsers onder ons. Volgende week de laatste wedstrijd. Gaan we proberen MKV te verslaan tot volgende week 🙋🏿‍♂️

JO15-1
De JO15-1 reisde af naar Minnertsga. Alwaar het speelde tegen het sterke JO15-1 van deze club. De eerste helft kon men nog goed meedoen volgens de trainer/coach Mario. De tweede helft was een stuk minder. en zo werd er met 8-3 verloren. Zaterdag nog 1 wedstrijd en die is thuis tegen Makkum.

JO17-1
Ze noemen Tzummarum altijd nog het AJAX van Barradeel. De shirts die zij nu hebben als SJO met AVC uit Sexbierum is net de betaalde club uit Tilburg. Dus speelden we afgelopen zaterdag in Sexbierum tegen het “Willem II van de Waadhoeke”. Het werd overigens een achteraf makkelijke overwinning met bij ons Pieter als uitblinker (hij kan ook het beste tegen de warmte volgens de ploeg) en met Harmen en Andrys als doelpuntenmakers. De 3-0 overwinning had uiteindelijk veel groter kunnen zijn. Waar het niet dat er een heel goede keeper op goal stond bij SJO AVC/Tzummarum.
In deze spannende competitie (2e klas) konden voor deze zaterdag nog vijf teams eventueel kampioen worden. Maar door een gelijkspel en verlies haakten ONS en Mulier af. LSC staat nu bovenaan maar is inmiddels uitgespeeld. Harlingen moet winnen om kampioen te worden. En als Harlingen niet wint hebben wij ook nog kans. Maar dan moet er in de laatste wedstrijd worden gewonnen van Franeker. En dan wordt het een doelsaldo kwestie. Volgende week weten meer.

It Twadde
Het zijn voor It Twadde Engelse weken. Afgelopen woensdag werd er ietwat geflatteerd met 4-0 verloren van Tzum. Maar, en PG had het beloofd, werd er gewonnen met 1-0 van ONS uit Sneek. Absolute uitblinker zeker de eerste helft was Nick. (niet persoonlijk aan hem zelf vertellen graag, anders loopt hij weer een week naast zijn voetbalschoenen) zoals vaker dit seizoen scoorde Patrick de enigste goal. En deze overwinning werd gevierd. (zie foto) En terecht.

15 mei 2023