Laatste thuiswedstrijd tegen De Walde

Arum 1 speelt zaterdag 27 mei a.s. de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen. Via een spektakelstuk plaatste Arum zich vorige week in Bakhuizen voor de nacompetitie. En in die nacompetitie speelt Arum geen thuiswedstrijd. In de eerste ronde speelt het namelijk uit tegen de nummer 12 van de 4e klasse A; dit kunnen nog drie teams worden n.l.: TOP’63 (uit Top en Twel) TONEGO (Luttelgeest) of Delfstrahuizen. Aan het einde van de wedstrijd komende zaterdag is wel bekend wie de tegenstander wordt. Als Arum 1 deze eerste ronde overleeft speelt het in de finaleronde op neutraal terrein tegen de nummer 11 van de 4e klasse B (wrs. V en V’68 uit Garijp)  voor eventuele promotie naar de 4e klasse.
De tegenstander van zaterdag De Walde (uit Elahuizen/Kolderwolde/Oudega) is al verzekerd van de 4e klasse. Zij werden terecht de kampioen van deze 5e klasse A. Waarin het slechts 2 keer gelijkspeelde en verder alle duels winnend afsloot. Ook vandaag willen ze niet verliezen zodat ze ongeslagen kampioen worden.
Overigens: langs deze weg willen we De Walde dan ook van harte feliciteren met het behaalde kampioenschap!
De Walde heeft veel scorend vermogen en was daarmee vaak de bovenliggende partij. Ens, die ook nacompetitie speelt, was misschien wel de best voetballende ploeg. HJSC de andere nacompetitieklant leunt veel op haar verdediging en is vooral zeer sterk in standaard situaties. Arum wil ook voetballen maar is nog een team in opbouw. Wisselde goede met matige wedstrijden af. Maar trainer Hein Frietema heeft Arum zeker beter laten voetballen dit seizoen. En dat nemen we mee in de nacompetitie.

Maar eerst deze wedstrijd nog. Let op! Aanvang wedstrijd is 14.30 uur

24 mei 2023