Galavoorstelling tegen de kampioen?

Afgelopen zaterdag speelde Arum 1 in de laatste competitiewedstrijd van het seizoen thuis tegen de terechte kampioen van dit seizoen De Walde. Voor aanvang van de wedstrijd werd uit respect voor het behaalde kampioenschap door de Arum 1 spelers en staf een erehaag gevormd. En betrad de kampioen met een applaus het veld. Bij de toss werd nog een bos bloemen aan de aanvoerder overhandigd.
En na het eerste fluitsignaal ging de kampioen gelijk opzoek naar een doelpunt. Voor hun was er nog 1 doel deze zaterdag; ongeslagen kampioen worden. Arum werd door trainer Hein het veld ingestuurd met de opdracht ga lekker voetballen en tank zelfvertrouwen voor de naderende nacompetitie. Nadat dus De Walde de eerste speldenprikjes uitdeelde was het Arum wat langzaam in de wedstrijd kwam. En met t.o.v. vorige week drie wijzigingen begon het echt goed te lopen.  Ook Arum kreeg haar kansen en uit een mooie aanval een een prachtige voorzet van Rinnert, scoorde spits Kevin zeer, zeer fraai, de bal in 1 keer uit de lucht, de 1-0. Het spel golfde op en neer en beide teams kregen kansen. Bij Arum was keeper Willem zeer attent op een aantal pogingen van De Walde. Maar in de 25e minuut was het weer raak voor Arum, toen BT na een fraaie steekpass de keeper omspeelde en de 2-0 aantekende. Een kleine 10 minuten later kwam De Walde terug in de wedstrijd en werd het simpel 2-1. Dat leek ook de ruststand te worden totdat de jongste man van het veld Pieter uit een rebound van een corner een kanonskogel op het goal afvuurde. De keeper had geen schijn van kans. En zo maakte Pieter, als JO17 speler zijn eerste goal voor Arum 1.
Na de rust ging Arum door met aanvallen en besliste een van de uitblinkers bij Arum; Kevin met een fraaie actie en de bal in de verre hoek deponerend, de wedstrijd.
Het werd een kwartier voor tijd zelfs nog 5-1. Op prima aangeven van Jorrit scoorde BT simpel zijn 19e van het seizoen. Daarna had hij ook nog een aantal mogelijkheden voor zijn 20e, maar die troffen geen doel.
In de laatste minuten maakte De Walde middels een penalty de score voor hun nog iets dragelijker. Maar de eerste nederlaag voor de kampioen was wel een feit.
“It wie de beste wedstriid die ik dit seizoen fan it earste sjoen ha” zei een vaste Arum supporter. En dat geeft natuurlijk vertrouwen voor de nacompetitie die uit twee wedstrijden zal bestaan. Zaterdag 3 juni aanstaande mogen we op bezoek bij vierde klasser TOP’63 (Tot Ons Plezier- Oppenhuizen). De aanvang van deze wedstrijd in 14.30 uur op de velden van de 60 jarige club in Top en Twel!
Bij eventuele winst speelt Arum de finale ronde op 10 juni op neutraal terrein tegen een andere vierde klasser n.l.: V. & V.’68 uit Garijp.
Krijgen we nog een galavoorstelling van onze jongens?
We zullen het beleven!

28 mei 2023