35+: De laatste van het seizoen.

Maandagmiddag voor de wedstrijddag weer even een appje de deur uit wie komende vrijdag kan spelen. Het begint traditie getrouw met ❌. Sparen voor 11-stedentocht, blessures, werk, allemaal begrijpelijke redenen om toch maar even af te melden. Toch ook veel ✅, maar gelukkig hebben we onze reservelijst. Rory, Jelte en voor vrijdag aangevuld met Jacob, die dan voor ons klaar staan. Top!! Reimer meldt dat hij wat later komt, Douwe G. probeert op tijd thuis te zijn van zijn werk. Halverwege de week lijkt het er op, dat we zelfs 4 wissels hebben, wat een weelde. Dan vraagt Tjerk of we nog goals moeten regelen, Ronald komt met de opmerking of er hapjes geregeld worden. Dit laatste zijn we zo gewend bij de tegenstanders, alle verloren calorieën moeten er na de wedstrijd wel weer bij gegeten en gedronken worden😉. Ook dit komt weer voor elkaar. We zijn er met zijn allen goed mee bezig.
Oh ja, bijna vergeten, het wedstrijdprogramma. Pieter had alweer een mooi schema gemaakt, maar op het laatste moment zegt Minnertsga nog af. Dus heeft hij nog maar even een nieuwe gemaakt en hebben we deze weer met de teams gedeeld. De bardienst wordt verzorgd door Annet en Annika, appt Baudien nog door. Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend, maar er is nog geen bal gespeeld en toch al weer veel geregeld. Top!!
Op naar de wedstrijden. Arum was vrijdag de gastheer voor Foarut, WWS en Dronrijp. De eerste wedstrijd waren we wat onwennig tegen Foarut. Het wilde niet allemaal lukken. De tikkies breed werden over geschoten en hier en daar wat frustratie. Maar ook dat komt wel eens goed van pas. Vrije trapje breed gelegd en Ysbrand schiet m bijna dwars door t net heen. Geen schijn van kans voor de keeper. 1-0 winst.
De tweede tegen Dronrijp begon voortvarend. 2-0 voorsprong. En dan wetende dat een wedstrijd 20 minuten duurt, mag je dat eigenlijk niet meer weggegeven. We mochten ons ook wel een beetje schamen met 4-2 verlies. Iets om in de laatste wedstrijd recht te zetten tegen WWS. Toch een moeizame pot die in een 1-0 winst eindigde.
Na de wedstrijden even de kleine goals weer terug naar het trainingsveld, de frituurpan kan aan.
Al met al weer een geslaagde avond. En zoals ik het nu zie, ook volgend seizoen weer succesvol. Weer wat jonge spelers binnen het team, wat voorkomt dat we naar de 45+ moeten mogen😜.
En als je dan aan het einde van de week met elkaar aan de borrel zit, denk je, het sportcomplex doet zijn naam weer eer aan!! Fijne zomer.

1 juni 2023