Leuke tegenstanders in de Beker voor Arum 1

Vandaag (28 juli) werd de K.N.V.B. bekerindeling bekend voor Arum 1. Het vlaggenschip van de v.v. Arum is ingedeeld in een leuke maar zware poule met Franeker (3e klasse),  IJ.V.C. (3e klasse) en A.V.C. (Sexbierum) (4e klasse). Leuke tegenstanders uit de regio! Vorig seizoen speelden alle drie tegenstanders in dezelfde 4e klasse. Franeker, deed lang mee om het kampioenschap en promoveerde via de nacompetitie. Onze nieuwe keeper Irolt Biesma keepte vorig seizoen nog bij Franeker. Dus voor hem is deze wedstrijd sowieso een leuke pot.

IJ.V.C. (Dryls) is een oude bekende. Twee seizoenen terug werd IJ.V.C. kampioen in de 5e klasse A (waarin ook wij acteerden). En vorig seizoen promoveerde het via nacompetitie verrassend naar de derde klasse.

Voor onze trainer Hein Frietema is de wedstrijd tegen zijn club A.V.C., hij zit in het bestuur van deze club, weer een mooi affiche.

De bekerwedstrijden worden afgewerkt op de eerste drie zaterdagen in september. We hoopten nu weer eens op twee thuiswedstrijden maar het is er weer slechts 1 geworden. Het programma ziet er als volgt uit:
Zaterdag 2 september A.V.C. 1 – Arum 1 14.30 uur
Zaterdag 9 september Arum 1 – IJ.V.C. 1 14.45 uur
Zaterdag 16 september Franeker 1 – Arum 1 14.30 uur

Het bekerprogramma en nummering voor It Twadde, It Tredde en de junioren teams worden op 11 en 12 augustus bekend gemaakt. Dan wordt ook de competitie voor de pupillenteams bekend gemaakt.

28 juli 2023