Nieuws: A-selectie, 1 & 2, BOTR, duurzaam, etc, etc

A-selectie
Afgelopen donderdag maakte hoofdtrainer Hein Frietema de A-selectie bekend. Hij kiest dit seizoen voor een brede A-selectie. Het is natuurlijk de A-selectie die we vorig seizoen hadden, op de jongens na die gestopt zijn natuurlijk. Met daarbij de nodige aanvullingen met o.a. de nieuwe keeper Irolt Biesma, Aron Hansma en aangevuld met een aantal jongens uit de O23 en it Twadde. Een brede selectie is ook het gevolg dat we dit seizoen met drie seniorenteams in de wei gaan. En dat is zeer positief voor de club.

Arum 1 en 2 oefenden
Afgelopen zaterdag 26 augustus speelde zowel het Eerste als It Twadde een oefenwedstrijd.
Arum 1 won met 4-3 in Ouwe Syl: “De eerste helft was door de vele wisselingen voetballend niet goed, de 2de helft was voetballend beter ook qua inzet. En voetballend vermogen bij de tegenstander werd de tweede helft, ook door de vele wisselingen, niet beter” zo meldde Hein Frietema.
Ouwe Syl leidde bij rust met 1-0. Na rust kwam Arum vlot op 2-1. Via een eigen doelpunt werd het 2-2. Maar uiteindelijk trok Arum, zeker op basis van de tweede helft, de wedstrijd met 4-3 naar zich toe. De doelpunten waren van Kevin 2x, Willem en Wessel H.

Op Schatzenburg kwam It Twadde uit tegen Dronrijp 2. “We stonden na 20 min 0-2 voor, rust was 4-2, toen al snel 4-3, 70e minuut 5-3 en vervolgens 80e minuut weer 5-4 en laatste minuten aantal momenten voor 5-5. Eindstand 5-4 verloren. Was een mooie spannende pot!” aldus PG. De doelpunten kwamen van Ruurd (wereldgoal) en Wildert maar liefst drie keer.

BOTR-toernooi
Vorig seizoen deed het Dames al mee aan het toernooi Best Of The Rest te Harlingen. Naast de Dames komen volgende week zaterdag 9 september ook de Heren 35+ in actie.

Duurzaam: LED en zonnepanelen
Ook de Sportstichting en de v.v. Arum doen aan verduurzaming. Zo liggen er sinds deze zomer behoorlijk wat zonnepanelen op de kantine De Bining. En ook de verlichting van het trainingsveld is vervangen door LED lampen.

Kader
Zo net voor de start van het nieuwe seizoen hebben we toch het kader-peloton weer compleet gekregen. Zo gaat Gosse Douna de JO15-1 voor een seizoen onder zijn hoedde nemen. En ook de vacatures voor het leiderschap Arum 1 (Jos Reinsma met invallers) en It Tredde (eigen spelers) is inmiddels invulling gevonden.

26 augustus 2023