Arum verliest in Seisbjirrum

Arum 1 is dit seizoen ingedeeld in Bekerpoule 22 met de derdeklassers Franeker en IJ.V.C. en vierde klasser A.V.C. Deze laatst genoemde voetbalvereniging uit Seisbjirrum, was afgelopen zaterdag 2 september de eerste tegenstander in een drieluik van de eerste drie zaterdagen in september.
Het zijn voor onze hoofdtrainer Hein Frietema altijd speciale wedstrijden. Hij is naast hoofdtrainer van Arum ook bestuurslid van A.V.C.
Vorig seizoen won Arum in de beker tegen A.V.C., nu verloor het nipt met 2-1.

“Over de gehele wedstrijd bekeken een terechte uitslag”, volgens Hein.
“De eerste helft waren we redelijk aan elkaar gewaagd, kwamen na 5 minuten op 1-0, uit een vrije trap tikte (de man in vorm, volgens onze vaste supporters) Dirk Henk knap binnen. Daarna hadden zij wel meer balbezit maar dat resulteerde niet in veel kansen voor hen daar we verdedigend goed stonden en de ruimtes klein hielden, het waren 2 momenten waar we de 2 goals vlak voor rust tegen kregen.
De 2de helft was van beide kanten zeer rommelig en hebben we nog een mogelijkheid gecreëerd maar het schot van Rinnert werd goed verwerkt.
Maar de 2de helft meer verdedigt en de score had groter uit kunnen pakken maar met wat geluk en goed keeperswerk van Irolt is het bij de 2-1 gebleven”.
Komende zaterdag 9 september speelt Arum 1 thuis tegen IJ.V.C. uit IJlst. (aanvang 14.45 uur)
Gister 5 september speelde het tegen ditzelfde IJ.V.C. in IJlst een oefenwedstrijd. Het werd uiteindelijk 2-2. Een nuttige oefenwedstrijd met doelpunten van Kevin en weer Dirk Henk (kopbal).

Onze “huis-fotograaf Arum 1” was ook in Sexbierum aanwezig: klik hier voor de foto’s

6 september 2023