Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 2 september barste het seizoen weer los! Op de JO07-1 en It Tredde na kwam de rest volop in actie. De pupillen spelen de 1e fase competitie; De junioren spelen een grote KNVB beker competitie en de senioren spelen ook bekerwedstrijden in een poule van 4 teams. Hier weer de Whats App verslagjes:

JO09
Afgelopen zaterdag was het dan zover; de start van de competitie als JO9. We speelden thuis op het zonnige sportpark Stormvogels. In overleg gingen we 7-7 voetballen.

Stormvogels- Terschelling
Het fluitsignaal klonk Stormvogels nam de aftrap.
Het was nog wat wennen op groter veld en grote goals.
Terschelling kwam een paar keer gevaarlijk bij de goal maar Jelte-Pieter had een paar goede reddingen!
Terschelling kwam met een snelle aanval tot scoren 0-1
Stormvogels kwam wat beter in het spel prachtige voorzet van Jurre op Jimte en die schoot door de benen van de keeper 1-1
Terschelling werd ook feller en wist nog 2x de goal te vinden 1-3
Stormvogels bleef goed druk zetten met mooi combinatie spel.
Djolie speelt op Jurre en die vuurt op goal 2-3
Met een prachtige aanval uit het boekje, Sam speelt diep op Jimte die zet voor op Ferre die knalt de bal hard tegen de keeper aan Jimte loopt goed door en maakt m af! 3-3
Fluitsignaal Rust
We begonnen aan de 2e helft Ferre stond nu in de goal.
We begonnen wat moe te worden en de posities behouden was lastig.
Jort en Rienk verdedigde erg goed.
Onze powervrouwen Djolie en Fayen deden het erg goed op het middenveld maar het was lastig om bij de goal te komen.
Terschelling verdedigde sterk.
Ferre keepte erg goed, maar een paar kon ie toch net niet houden Terschelling wist 3x te scoren 3-6
Stormvogels maakte nog een prachtige aanval, Ferre neemt de bal uit naar Rienk die speelt naar Sam die haalt uit goal!!
Eindstand 4-6
Trots op het team heel goed gevoetbald en gekeept!
Het is allemaal nog wat wennen maar super gedaan tot volgende week

JO10
De JO10 moest het afleggen tegen een duidelijk fysiek betere Oosterlittens. Ondanks het mooie weer was het voor de rest een doelpunten regen😉. Maar de JO10 behaalde wel de eer via Ewoud
Maar ze hebben leuk gevoetbald en was er op t spel niet veel aan te merken. Het wordt steeds meer een team. (nadat ze vorige seizoen als team begonnen zijn) aldus coach Jeroen

JO11
Thuis tegen Terschelling.
Weer ons eerste wedstrijd en we hadden er zin in
voor de eerste keer op het grote veld (8 x 8), spannend. We begonnen heel sterk en konden al snel scoren Guus was de doelpuntenmaker, lekker begin van de eerste helft. Het was wel wennen op zo’n groot veld en begonnen de concentratie wat te verliezen.. 2e helft een beetje het zelfde verhaal maar ook hele mooie acties van de Arumers wat resulteerde in ook goals van onze kant. Eindstand 3-10. Grote cijfers helaas. Volgende keer beter!

JO12
Het team van Geert en Nick met maar liefst 5 meiden in het team speelde een doelpuntrijke wedstrijd tegen AVC/Tzummarum. Wel verloor het met 7-4. en drie van de 4 goals werden bij Arum gemaakt door de meiden.

JO13
De JO13, een combi tussen Arum en Stormvogels’64 verloren de eerste wedstrijd met 6-2. Maar het is natuurlijk ook enorm wennen voor het eerst op het grote veld (11 x 11). Maar ondanks de matige 1e helft ging het de 2e helft al veel beter. Volgens coach Marco!

JO15
De JO15, met dit seizoen toch weer Gosse als coach, verloor net met 2-1.
Maar Gosse en Richard: Maar wil jullie complimenten geven.
Afspraken na gekomen die wie voor de wedstrijd gemaakt hebben. De rust in het veld, het overspelen en de coaching. Geen gezeur op elkaar maar elkaar positief coachen zo hoort. Echt super. Neem dit mee naar volgende week. Aldus de coaches!

JO17
Was zaterdag het enige team binnen de verenigingen die de eer hoog hield. Thuis tegen Bolsward JO17-2 werd er uiteindelijk met 4-1 gewonnen. Terwijl de ruststand 1-0 in het voordeel van de tegenstander was. De eerste helft was enthousiast maar rommelig. En de keeper, 1 van de besten van het veld, van Bolsward hield prima de nul. Na de rust was Arum/Achlum duidelijk de betere ploeg. Om langszij te komen had het echter wel een penalty nodig. Die prima werd benut door Harmen. Diezelfde gaf kort daarna een sublieme pass op spits Andrys. Die keurig afdrukte. Het werd nog 3-1 door een prachtige actie van thomas en een vliegens schot met links van Andrys. Een keurig begin van deze bekercompetitie.

It Twadde
It Twadde speelde haar eerste bekerwedstrijd tegen een voetballend veel betere Blauw Wit 5, maar hield goed stand. Het 3-2 verlies was wel uiteindelijk de terechte uitslag. voor It Twadde scoorden Brent en

6 september 2023