Arum 1 kansloos tegen Franeker

Arum 1 speelde afgelopen zaterdag 16 september haar laatste bekerwedstrijd uit tegen en in Franeker. Waar de eerste twee bekerwedstrijden dus tegen A.V.C. en IJ.V.C. net nipt werden verloren. Was Arum zaterdag j.l. helemaal kansloos tegen de club uit de academiestad van Friesland. Arum kreeg even een lesje in geweldig positiespel van de “klokkendieven”. De eerste helft werd Arum van het kastje naar de muur gespeeld. En dat de ruststand slechts 3-0 was mag nog een wonder heten. Na rust zette trainer Hein het net iets anders neer. En kreeg Arum net iets meer grip op het spelletje. Maar de wedstrijd was al gespeeld. Wessel H. maakte nog wel knap een ere treffer voor Arum maar aan de einduitslag van 4-1 was niet aan af te dingen.
“We hebben er de gehele wedstrijd achteraan gelopen, maar ook tegen de groep gezegd dat we ons daar niet voor hoeven te schamen. Franeker is gewoon een zeer goed team wat zeer goed is in het positiespel”. Aldus trainer Hein Frietema na afloop.
Franeker had na afloop nog even de illusie dat ze verder waren in de beker, omdat de tussenstand in Sexbierum 1-1 was. Echter A.V.C. maakte in de laatste minuten nog de 2-1. En dus gaan de Sexbierumers toch wel ietwat verrassend naar de volgende bekerronde.

Revanche
Komende zaterdag speelt Arum 1 haar eerste competitiewedstrijd uit tegen T.O.P.’63. En dat was vorig seizoen de verloren nacompetitiewedstrijd. Aanvang 14.30 uur in Oppenhuizen

17 september 2023