Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 16 september stonden er weer heel wat regiowedstrijden op het wedstrijdblaadje. Met daarbij de nodige derby’s. Hier weer de WhatsApp verslagjes:

It Twadde
Speelde de streekderby in en tegen Makkum. Volgens speler/coach Mike: 4-2 verloren maar we waren gelijk waardig qua kansen misschien wel de betere in deze derde en laatste bekerwedstrijd. Maar we misten te veel kansen. Jaap en Mike scoorden voor It Twadde. Aan de andere kant keepte Arik een zeer puike wedstrijd.

JO17-1
Speelden in Witmarsum de streekderby tegen Mulier. De Arumers/Achlumers waren vanaf de eerste minuut de betere t.o.v. de leeftijdsgenoten uit Witmarsum e.o. Toch duurde het even voordat Andrys, weer met links, de keeper verraste na een zeer fraaie pass van Thomas. Na rust lieten de JO17 een iets ander spelletje zien maar profiteerden wel van opbouw foutjes bij Mulier. En Rudmer en weer Andrys tilden de uiteindelijke einduitslag naar een mooie 3-0 overwinning. En een prettige terugreis per fiets naar Arum.

JO15-1
Na een ruime overwinning afgelopen woensdag was er nu een zeer nipte 1-0 nederlaag in Oosterend tegen S.D.S. …..

JO13-1
De JO13 ging met een 4-2 nederlaag in Scharnegoutum van het veld. Het wordt elke week een beetje meer een team en in het veld raken ze al aardig aan elkaar gewent. Het is nog wel wat zoeken naar de beste opstelling een een aantal spelers moeten nog even hun plekje in de groep vinden. We hebben iig weer een hoop geleerd. Aldus medeleider Tijmen

JO12-1
In Harlingen spelden de JO12 tegen Zeerobben. In een mooie wedstrijd wonnen de Arumers hun eerste wedstrijd van dit seizoen. Het werd 3-0 door 2 eigen goals van Zeerobben en 1 van Jeline. Aldus coach Geert.

JO11-1
De weeromstandigheden waren perfect voor een mooie pot voetbal. Thuis tegen Mulier. Met volle moed begonnen we aan de wedstrijd en van beide kanten werd er goed gespeelt na 30min voetballen stond het 1-2. 2e helft proberen om de achterstand in te halen maar na 60min voetbal was het toch Mulier die de winst mee naar huis nam. Eindstand 1-6 volgende x beter💪🏽(Elmer)

JO10-1
Leider Jeroen De Vries: Vandaag met de ploeg op de fiets naar Witmarsum. Yashmine was vandaag helaas afwezigen maar als aanvulling op het team hadden we Marit Brouwer en Jort Koopmans van de JO-07 bij ons. Maar tegen een veel te sterk Witmarsum kwamen we al snel op achterstand.
Voor de rust werd het 7 – 2 voor Witmarsum. Na de rust ging het al beter met de verdediging en hebben de wedstrijd uiteindelijk afgesloten met 10-2.

JO09-1
Vandaag stond er weer een mooie wedstrijd op het programma Stormvogels-VV Tzum
Het was prachtig weer op sportpark Stormvogels, en we hadden er weer zin in!💪
We begonnen de wedstrijd gelijk erg sterk en creëerden veel kansen.
Sam wist de score te openen 1-0
Er werd goed overgespeeld, met een mooie aanval wist Jimte er 2-0 van te maken.
Hierna volgde een hattrick van Ferre 5-0.
Stormvogels werd nu wat vermoeid en ondanks het goed verdedigen van Jorn en Rienk wist vv Tzum toch te scoren 5-1
Jort wist nog een paar ballen knap uit de goal te houden!
Het fluitsignaal klonk rust!
Na even op adem te zijn gekomen begonnen we aan de 2e helft.
Het ging nu allemaal wat moeizamer, na een snelle omschakeling wist Tzum te scoren 5-2
Djolie maakte een mooie loopactie naar de goal, en loste een schot maar scheerde net langs de paal.
Fayen speelde goed over naar Ferre, die gaf een voorzet op Jurre die maakte hem prachtig af door de benen van de keeper. 6-2
Jelte-Pieter had een mooie actie maar schoot net naast het doel.
Rienk verdedigde erg sterk maar hij ging met een prachtige actie naar voren en knalde de bal hard binnen.
Eindstand 7-2
Super resultaat!
Erg goed gevoetbald en gekeept vandaag.
Tot volgende week aldus Romke Dunnewind

De JO07 en It Tredde was vrij