35+; thuis en de Dames weten elkaar te vinden

35+ De thuiswedstrijd(en)
Afgelopen vrijdag mochten we op ons eigen veld aan de bak. Helaas waren Makkum en Blauw Rood verhindert, maar met Mulier en Nijland toch besloten een kleine ronde te spelen. Deze keer 1 wedstrijdje van 2x 15 minuten.
Nijland blijft er toch een beetje boven uitsteken. Ook deze avond waren ze scherp en kwamen we niet tot scoren. We verloren dan ook met 4-0.
De laatste pot tegen Mulier ging ons beter af. We hadden even een half uurtje pauze en Mulier had net tegen Nijland gespeeld (2-0 Nijland). Misschien heeft ons dat even geholpen. We kwamen 3-0 voor en alles leek gespeeld. Mulier dacht daar anders over en wist op 3-2 te komen. Gelukkig waren Ronald en Folkert op dreef en gingen de strijd met elkaar aan om doelpunten. Folkert maakte er drie en Ronald twee en werd het uiteindelijk 5-2.
Na de wedstrijden nog even borrelen bij onze vaste bar medewerkers op vrijdagavond, Annika en Annet, om de avond wederom gezellig af te sluiten.
Tot de volgende!!

Dames weten elkaar te vinden
Afgelopen vrijdag waren de dames te bewonderen in Witmarsum, dit keer was Mulier de organiserende vereniging. In de selectie ontbraken Baukje, Naomi, Marije en uiteindelijk ook Inez. Tja diegene die onze dames teams wat van dichtbij volgen hebben er vast iets van meegekregen, want de vraag in aanloop naar deze competitie ronde was; “wie gaat er dan keepen?”
Inez heeft als veldspeelster enige ervaring, maar tijdens de laatste training ging het helaas mis, bij afronden (ging overigens best lekker) een pols blessure opgelopen. Twee paar keepers handschoenen lagen op de grond maar wie trekt ze aan? Met nog twee dagen te gaan, zijn we er uiteindelijk toch in geslaagd, Aletta (via Tjallie) en Iris (via Marrit) waren bereid om ons doel te verdedigen, pfff een hele opluchting. Waar Elise nog Marlies introduceerde binnen de groep, gingen we uiteindelijk met 17 speelsters naar Witmarsum.

Om de avond te beginnen mochten de beide teams tegen elkaar opnemen, lang bleef het 0-0, waar uiteindelijk Anne voor V2 wist te scoren. Daarna had V1 even pauze en was Makkum de volgende tegenstander voor V2. Dames wisten elkaar goed te vinden, het ene doelpunt nog mooier dan de ander, einduitslag maar liefst 7-0.
Ook na de thee pauze bleek ons V1 te sterk voor Makkum, met een 2-0 eindstand mooi resultaat. Gelijktijdig werd op het naast gelegen veld ook gescoord, Arum V2 kwam via Marith op voorsprong tegen koploper Zeerobben, uiteindelijke eind uitslag 1-1.
Waar V2 de wedstrijd tegen Mulier winnend wist af te sluiten had V1 hier zichtbaar meer moeite mee om tot scoren te komen, kansen om te scoren waren er zeker, de dames van Mulier waren fanatiek en niet van plan om de drie punten weg te geven tot enige frustratie bij de speelsters van V1, 0-0.

Doelpuntenmakers deze avond waren: Ilona (2), Marith, Marrit, Anne (3), Marlies (2), Femmy, Jasmijn en Elise (4). Maar het blijft een team prestatie, waar ik toch ook een dik verdiend compliment wil geven aan Aletta en Iris voor hun goede keeperswerk.

Een toch wel koude maar prachtige voetbalavond vol wisselende emoties, die in de kantine onder genot warme snack en een koud drankje nog even werd geëvalueerd.

De volgende speelronde zal plaats vinden op vrijdagavond 3 november in Arum.

Op vrijdagavond 27 oktober spelen de Arumer dames, contact gelegd door Inez, vriendschappelijke wedstrijden (poule) tegen Oudega en Blauwhuis.

11 oktober 2023