De zon komt op tegen Rutten Komt Op!

Arum wint na knappe comeback

Arum heeft na een slechte seizoenstart en een hectische trainingsweek waarin Jorrit* een hele zware blessure opliep, de eerste overwinning van het seizoen binnen. Alleen moest deze wel van ver komen.

Na een minuut stilte ter nagedachtenis aan oud-bestuurslid Carlo van den Heuvel, voorafgaand aan de wedstrijd, floot de “man van de wedstrijd” scheidsrechter Mustafa Turkmen voor de aftrap van de eerste helft.

Arum mocht in deze helft eigenlijk de hele tijd het spel maken en soms ging dat aardig, maar aan beide kanten werd er weinig gecreëerd. Het venijn van de eerste helft zat hem in de staart. Tot aan de 44e minuut toen een mooie pass van Tim koelbloedig door Pieter werd binnengeschoten. Zo leek Arum met een voorsprong de rust in te gaan, alleen mocht uit een corner in de laatste seconde iemand van RKO volledig vrij inkoppen.

Arum leek na de rust nog een beetje last te hebben van de late goal, want binnen een paar minuten was het opeens 1-3. Waar Arum de vorige twee wedstrijden onmachtig was bij een ruime achterstand, ging het nu volle bak op zoek naar de aansluitingstreffer. Die kwam vrij snel, Lammert rondde een afvallende bal keurig af. Met inmiddels vier verse krachten in de ploeg nl. Willem, Marwin, Jildert en Mathijs ging Arum op zoek naar nog meer. Vooral Willem en Jildert wisten hun stempel te drukken. Eerst was het Willem die de bal van twintig meter mooi over de keeper schoot, daarna was het Jildert die na goed doorzetten van Willem en een goede bal van BT de bal heel beheerst binnenschoot. Zo stond Arum ineens 4-3 voor. Alleen was de wedstrijd zeker nog niet gespeeld en kwam Arum nog een paar keer goed weg, maar werden de drie punten toch over de streep getrokken.

Een hele mooie, knappe en belangrijke overwinning voor Arum dat nu een zaterdag vrij heeft. De eerstvolgende wedstrijd die gepland staat is de “el clasico van Súdwest Fryslân” op zaterdag 28 oktober in Witmarsum tegen Mulier! Aanvang: 14.30 uur.

* Jorrit Tolsma brak op de training donderdag j.l. zijn enkel. Waar men eerst dacht aan alleen een kuitbeenbreuk bleek de schade veel groter en volgt er binnen een week een noodzakelijke operatie. Waarna een lange revalidatie volgt. We wensen Jorrit veel beterschap en een spoedig herstel toe.

16 oktober 2023